نمایشگاه «همام» امسال مردمی‌تر بود/ نظارت دقیق‌تر بر اجرای قانون حلال مشکلات است + صوت
کد خبر: 4038796
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
توانگر در گفت‌وگو با ایکنا:

نمایشگاه «همام» امسال مردمی‌تر بود/ نظارت دقیق‌تر بر اجرای قانون حلال مشکلات است + صوت

مجتبی توانگر، نماینده مجلس گفت: نمایشگاه «همام» امسال مردمی‌تر بود. همچنین شاهدتوانمندی‌های هنرمندان توانیاب بیش از پیش بودیم.

مجتبی توانگر، نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاحیه دومین جشنواره ملی هنری «همام» در گفت‌وگو با ایکنا گفت: نسبت به نمایشگاه‌های گذشته که در این خصوص برگزار شده و نسبت به اولین دوره همین نمایشگاه وجهه مردمی بیشتری را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بعضی از نمایشگاه‌ها صرفاً دولتی است و با حمایت‌های دولتی برگزار می‌شود اما کاملا مردمی بودن را حس می‌کنیم. وقتی که با هنرمندان صحبت می‌کنیم به نظر می‌رسد که توانمندی‌های این قشر از هنرمندان جامعه بیشتر شده است و امیدواریم که بتوانیم کمک بیشتری به آنها کنیم.

کد

نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با خواسته‌ها و مشکلاتی که هنرمندان داشتند بیان کرد: ممکن است خیلی‌ها فکر کنند بیشترین مشکلی که ممکن است وجود داشته باشد مشکلات مالی است اما آنها بیشتر درخواست داشتند تا فضایی برای کار، آموزش و عرضه آثار خود در داخل و خارج از ایران داشته باشند. دنبال تسهیلات بودند تا برای حضور در نمایشگاه‌های مختلفی که برگزار می‌شود برای آنها مانع وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: اگر نمایشگاهی در خارج برگزار می‌شود باید از طریق وزارت امور خارجه، بهزیستی و دیگر نهادهای مسئول تسهیل شود. همچنین اگر مجوزاتی که برای راه‌اندازی کسب و کار خواسته می‌شود نیز تسهیل شود؛ آنها خیلی راضی‌تر هستند تا اینکه بخواهیم تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیارشان قرار دهیم.

وجهه مردمی نمایشگاه «همام» بیشتر بود / قانون «تسهیل مجوزهای کسب و کار» تصویب کردیم + صوت

توانگر در رابطه با این موضوع که در مجلس برای این قشر از مردم چه تدابیری اندیشیده شده است گفت: به طور مشخص و کلی ما امسال قانونی را مصوب کردیم به نام «تسهیل مجوزهای کسب و کار» که این قانون همه را شامل می‌شود. این یک نکته بسیار بزرگ است که اگر ما نظارت‌هایمان را قوی‌تر کنیم و دولت قانون را اجرا کند خیلی از مشکلات حل می‌شود؛ در عین حال که بحث‌های نظارتی را هم دنبال می‌کنیم.

وی در پایان افزود: به طور مشخص با انجمن اوتیسم ارتباطات برقرار شده و بخش‌هایی که اتفاقات را منعکس می‌کنند پیگیری می‌کنیم. مجلس مرتب از بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهادهای مدنی و صنفی پیگیری می‌کند.

انتهای پیام
captcha