افتتاح نمایشگاه قرآنی «حقیقت کلام» در ارومیه
کد خبر: 4039343
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

افتتاح نمایشگاه قرآنی «حقیقت کلام» در ارومیه

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در نمایشگاه تجسم هنر در قرآن و عترت با عنوان «حقیقت کلام» ۴۰ اثر در رشته‌های خوشنویسی، عکس، معرق فلز و چوب، آثار حجمی از ۱۵ هنرمند استان به نمایش گذاشته شده است.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، 8 اسفند در افتتاحیه نمایشگاه تجسم هنر در قرآن و عترت با عنوان «حقیقت کلام» اظهار کرد: این نمایشگاه اولین برنامه از برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان است که از 10تا 16 اسفند در سطح استان برگزار شود.

وی افزود: برنامه‌های این هفته به دلیل وجود شرایط کرونایی و بیماری در جامعه با اجبار به‌صورت شناور برگزار می‌شود و امروز با افتتاح این نمایشگاه برنامه‌های این هفته آغاز شد.

نوروزی بیان کرد: در این نمایشگاه بخش نمایشگاه تجسم هنر در قرآن و عترت با ۴۰ اثر در رشته‌های خوشنویسی، عکس، معرق فلز و چوب، آثار حجمی از ۱۵ هنرمند استان و بخش خط نقاشی دیجیتال از آثار اساتید هنرمند خلیل‌زاده، عزتی، فرامرز تیمورنژاد، عباس‌نژاد، عباس‌زاده، تیموری، اسدیان، جاویدان، عباسپور روناسیان، مهدیان، محسن‌زاده، رحیمی، محمد قلیزاد و در بخش نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار قرآن و عترت با ۹۳ عنوان کتاب و  ۲۵ عنوان نرم‌افزاربه نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: هدف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این است که هنر و قرآن را به جمع مردم برده و از برنامه های قبلی که موفقیت چندانی نداشته پرهیز کرد، این نمایشگاه‌ها به صورت گسترده در تمامی شهرها و حتی در دورافتاده ترین روستاهای استان برگزار خواهد شد تا فاصله و دوری که بین مردم و هنرمندان بوده را کاهش دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: سعی می‌کنیم مباحث دینی را در قالب هنر در نمایشگاه‌های مختلف عرضه کنیم تا شاهد ترویج بیش از پیش فرهنگ دینی در جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha