دوره‌های آموزشی برای مداحان و قاریان قرآن باغ‌رضوان ارومیه برگزار می‌شود
کد خبر: 4039391
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

دوره‌های آموزشی برای مداحان و قاریان قرآن باغ‌رضوان ارومیه برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق، برای مداحان و قاریان قرآن کریم باغ رضوان کلاس‌های مهارت‌افزایی و آموزشی برگزار شود.

حجت الاسلام عباسعلی مؤمن، مدیر آرامستان‌های ارومیهحجت‌الاسلام عباس‌علی مؤمن، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق، برای مداحان و قاریان قرآن کریم باغ رضوان کلاس‌های مهارت‌افزایی و آموزشی برگزار شود، در بسیاری از موارد خانواده معزا و داغ‌دیده محزون و ناراحت هستند و نیازی نیست که با روضه‌های سنگین درد آن‌ها را افزایش دهیم و بنابراین لازم است مداحان و روضه خوان‌های آرامستان در این باره آموزش‌های لازم را ببینند.

وی افزود: خانواده معزا دوست دارند نسبت به میت و متوفی خود احسان و خیرات کنند و باید به آن‌ها بیان شود که مرحله اول ادای دیون و حق‌الناس و نماز، روزه و خمس قضا شده، است و برای این کار می‌توان با نصب بنر و چاپ بروشور، خانواده‌ها را آگاه ساخت.

حجت‌الاسلام مؤمن، بیان کرد: در مدیریت باغ‌رضوان ارومیه به همراهی و همکاری و مشورت روحانیون نیازمندیم و هدف مدیریت سازمان آرامستان‌های ارومیه ساماندهی قاریان قرآن و مداحان است و برای این کار نیازمند همکاری و همراهی تبلیغات اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: برخی افراد سودجو بدون هماهنگی با مدیریت سازمان آرامستان برای قرائت قرآن و مداحی که هیچ تخصصی هم در این زمینه ندارند، به این مکان وارد می‌شوند و از خانواده‌های معزا مبالغ کلانی را به بهانه برگزاری مجالس دریافت می‌کنند و این مسئله علیه سازمان آرامستان تمام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه تصریح کرد: برخی معضلات و مشکلات در باغ‌رضوان به دلیل سوءمدیریت‌های گذشته به‌خصوص در مسئله تعیین جهت قبله‌های قبور وجود دارد که امروز دامن‌گیر سازمان شده و لازم است در این امر نیز علما و روحانیون کمک کار باشند.

وی گفت: ملاک قرائت قرآن نباید فقط صوت زیبا باشد و متأسفانه شاهد این هستیم که برخی افراد بدون این که تسلطی بر قرائت صحیح داشته باشند در باغ‌رضوان حضور پیدا کرده و به قرائت قرآن می‌پردازند، باید اداره تبلیغات اسلامی ارومیه دوره‌های آموزش قرآن را برای قاریان باغ رضوان برگزار کند.

انتهای پیام
captcha