هدف از بعثت پیامبران تزکیه و تطهیر انسان‌ها است
کد خبر: 4039630
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷

هدف از بعثت پیامبران تزکیه و تطهیر انسان‌ها است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر گفت: طبق آیات الهی و روایات فلسفه و هدف بعثت انبیاء الهی بر مبنای تزکیه، اخلاق، تربیت رفتار و خودسازی انسان‌ها بوده که در آن تزکیه به معنی پاکسازی و پاک کردن است و برای رسیدن به این امر الهی اولین کار پاکسازی درون خود انسان و سپس جامعه است.

حجت الاسلام ستاری، رئیس اداره تبلیغات اهرحجت‌الاسلام حسین ستاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی هدف از بعثت پیامبران و خاتم الانبیا حضرت محمد(ص) را تزکیه و تطهیر انسان برشمرد و گفت: طبق آیات الهی و روایات فلسفه و هدف بعثت انبیاء الهی بر مبنای تزکیه، اخلاق، تربیت رفتار و خودسازی انسان‌ها بوده که در آن تزکیه به معنی پاکسازی و پاک کردن است و برای رسیدن به این امر الهی اولین کار پاکسازی درون خود انسان و سپس جامعه است و باید این را در نظر داشته باشیم که بدون رسیدن به تزکیه الهی نمی‌توان به تزکیه انسانی دست پیدا کرد.

وی در ادامه از مسائل شناخت و ماهیت انسان را رسیدن به حقیقت الهی برشمرد و افزود: انسان برای رسیدن به حقیقت الهی نیازمند تغییرات در رفتار، کردار و عقاید باطل و فاسد خود است چرا که بدون اصلاح و پاک سازی این عقاید، رفتار به حقیقت الهی دست پیدا نخواهد کرد.

ستاری ادامه داد: خودسازی و پاکسازی با اموری مانند تقوای الهی، دادن زکات، انفاق مال و مانند آنها تحقق می‌یابد و در صورتی به پاکسازی و خودسازی می‌رسیم که تقوای الهی را در درون خود تقویت کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر، از جمله مهمترین موارد برای رسیدن به تقوای الهی را فعال کردن پلیس درون خود برشمرد و گفت: در صورتی که بتوانیم پلیس درون خود را فعال کنیم و از مکروهات و حرام ها به موقع دوری نماییم قطعا به تقوای الهی و رستگاری خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به تقوای الهی و دوری از هرگونه حرام، باید همیشه خداوند متعال را در تمامی اعمال، رفتار و حالات خود در نظر بگیریم و در هر حالت پلیس درون را فعال نگه داریم. انسان زمانی به پاکسازی و تقوا می‌رسد که از اموال و ثروت خود گذشته و در زندگی زکات، صدقه و خمس را برای کمک به محرومین و فقرا در نظر بگیرد.

ستاری در پایان عید مبعث را عید بزرگ مسلمانان برشمرد و افزود: طبق روایت اعمال مختلفی در ین روز وجود دارد که ثواب هر کدام از اعمال از جمله عبادت، غسل، روزه و غیره برابر ثواب ۶۰ روز را داد.

انتهای پیام
captcha