کویت ضوابط چاپ و واردات قرآن را اعلام کرد
کد خبر: 4041150
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۲

کویت ضوابط چاپ و واردات قرآن را اعلام کرد

وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت چاپ و واردات نسخه‌های قرآن کریم را منوط به کسب مجوز از اداره کل نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم در این کشور دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از الرای، عیسی الکندری، وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت درباره ضوابط چاپ قرآن کریم یا واردات آن به کشور کویت ضوابطی را ابلاغ کرد.

بر اساس این حکم، چاپ یا وارد کردن هر نسخه از قرآن کریم به کویت ممنوع است، مگر پس از کسب مجوز از اداره کل نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم  و سنت نبوی و رعایت قوانین و مقرراتی که در این حکم مندرج شده است.

بر اساس این حکم، درخواست مجوز چاپ قرآن کریم یا واردات قرآن به کویت باید به همراه مدارکی به اداره مذکور ارائه شود.

 از جمله مدارک لازم این است که متقاضی یا نماینده قانونی وی نامه‌ای مبنی بر درخواست تأیید چاپ قرآن کریم یا واردات آن به کشور کویت ارائه دهد، منوط به اینکه نامه مورد تأیید وزارت اطلاع‌رسانی کویت نیز باشد.

همچنین ارائه یک نسخه الکترونیک از قرآن کریم با پنج نسخه فتوکپی از مصحف که روی کاغذهایی با اندازه (A3) باشد و همچنین ارائه نمونه‌های تصادفی از قرآن کریم چاپ شده یا نسخه‌ای که می‌خواهد وارد کشور کویت شود، ضروری است.

بر اساس این حکم، دریافت موافقت اولیه برای چاپ مصحف به معنای موافقت نهایی نیست و صدور مجوز نهایی پس از پایان عملیات چاپ مصحف و تجدید نظر نهایی اداره کل نظارت بر چاپ قرآن روی نسخه‌های تصادفی از مصحف‌ها مجوز نهایی امکان‌پذیر می‌شود.

در این حکم آمده که این اداره در قبال نسخه‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته مسئول است و با وجود صدور مجوز برای چاپ آن مصحف یا واردات آن، متقاضی خودش مسئول مطابقت مصحف‌های آن نمونه با مصحف‌ مورد تجدید نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha