هزار بسته معیشتی در ملایر توزیع شد
کد خبر: 4046197
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰

هزار بسته معیشتی در ملایر توزیع شد

هزار بسته معیشتی به‌مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان و روز جمهوری اسلامی در شهرستان ملایر توزیع شد.

توزیع بسته معیشتیبه گزارش ایکنا از همدان، در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان و به‌مناسبت 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی، ‌هزار بسته معیشتی همزمان با سراسر کشور در راستای اجرای طرح «قرار دوازدهم» همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به‌صورت ویدئو‌کنفرانس در سطح شهرستان توزیع شد.

این تعداد بسته معیشتی در راستای اجرای امینانه نیت واقف بزرگ ملایری شادروان سیف‌الدوله تهیه و بین گروه‌های هدف توزیع شد.

حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: برابر دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه به منظور تداعی یاد و خاطره امام ولی‌عصر در ذهن‌ها طرحی با نام طرح «قرار دوازدهم» اجرا می‌شود که قرار است 12 هر ماه با نام ولی‌عصر و به منظور کمک حمایتی از نیازمندان صورت گیرد.

وی گفت: در این طرح به منظور ساماندهی و تقویت مواسات، با اقدامی جهادی و افزایش مشاركت مردمی، دوازدهم هرماه، بسته‌های معیشتی معطر به نام و یاد امام دوازدهم (عج)، به خانواده‌های كم برخوردار اهداء می‌شود.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه همدان ترویج فرهنگ مهدویت، انتشار نام و یاد امام زمان (عج)، در طول سال، ترویج فرهنگ خدمت به محرومین (به عنوان یکی از وظایف منتظران)، شبکه‌سازی مهدوی جهت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی، ایجاد رویه ثابت و هم‌صدایی بقاع متبرکه در توزیع بسته‌های معیشتی و ارائه خدمات اجتماعی، ایجاد زمینه خدمت‌رسانی عمومی، افزایش مشارکت عمومی و برون‌سپاری ارائه خدمات با محوریت بقاع متبرکه، انعکاس و بازتاب خبری مناسب‌تر ارائه خدمات اجتماعی توسط بقاع متبرکه و... را از اهداف این طرح برشمرد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح برنامه‌های دیگری در حوزه‌های مختلف نیز در راستای خدمت به محرومین در آینده برای این طرح پیش‌بینی ‌شده است. به مناسبت دوازده فروردین روز جمهوری اسلامی با نام قرار دوازدهم در شهرستان ملایر با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از مسئولین ملایر همزمان با سراسر کشور به‌صورت ویدیو کنفرانس با مدیرکل اوقاف و امور خیریه کشور با موضوع قرار دوازده از شهر ملایر آغاز شد در این برنامه یک هزار بسته سبدغذایی در راستای اجرای امینانه نیت خیراندیش شادروان سیف‌الدوله بین گروه‌های هدف توزیع شد این قرار دوازدهم. طرحی است که قرار است هرماه از محل درآمدهای موقوفه و نیت واقف هر شهرستان در سراسر کشور که نیت خیرخواهانه در این راستا است.

انتهای پیام
captcha