چهاردهمین جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 4047415
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

چهاردهمین جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

مدیرعامل موسسه‌دارالحافظین قرآنی نسل منتظران ظهور ارومیه گفت: امسال چهاردهمین جشنواره زیر سایه خورشید در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی با همکاری بنیاد کرامت رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری چهاردهمین جشنواره زیر سایه خورشید در  آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، 17 فروردین در بازدید از موسسه‌دارالحافظین قرآنی نسل منتظران ظهور ارومیه اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی از سخت ترین کارها است و در روایات بیان شده که هیچ مومنی وجود ندارد مگر این که شیطان، کفار و یا منافقین بر او مسلط شوند و یا مورد حسادت مسلمانی قرار گیرد و مؤمنین با مشکلات و سختی‌ها امتحان می‌شود.

وی افزود: هر موجودی نیاز به رشد دارد و در این مسیر با مشکلات و سختی‌هایی مواجه خواهد شد و باید آن‌ها را کنار بزند و به رشد خود ادامه دهد و قطعا در زندگی همه انسان‌ها یک سری مشکلاتی وجود دارد که اگر از بعد الهی نگاه کنیم در جهت تربیت انسان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در هر کجا به اقتضای ایمان خودمان حرکت کنیم آن‌جا را میدان جنگ و نبرد در می‌یابیم و نبرد اقتضائات خود را دارد و بسیاری از افرادی که کار فرهنگی می‌کنند هنوز به میدان جنگ بودن آن ایمان ندارند و حال آن که رهبر انقلاب بیش از بیست سال است که در سخنرانی‌های خود در خصوص مسائل فرهنگی از تعابیر جنگی مثل ناتو، تهاجم، قرارگاه و جهاد استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: باید در مسائل فرهنگی به همگرایی و کمک به دیگر مجموعه‌های هم‌سو را مدنظر قرار دهیم که در غیر این صورت نیروهای خودمان تحلیل می‌رود و با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم.

حجت‌الاسلام امامی بیان کرد: برای مسائل فرهنگی باید نقشه راه ترسیم کنیم و برای این امر رهبر انقلاب در سخنرانی‌های متعدد خود هم مسائل کلی و کلان و هم مباحث جزئی را بیان کردند و باید در برابر جریانات ضد فرهنگی دشمن ما نیز به اقتضای آن عمل کرده و مقابله کنیم.

وی گفت: تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی همه امکانات خود را در جهت تجهیز فعالین فرهنگی و قرآنی و حمایت از آن‌ها به کار خواهد گرفت و خداوند متعال پیامبر خود را با دو روش نصرت مستقیم خود و غیر مستقیم توسط مجاهدت مؤمنین یاری می‌کرد و اگر نصرت و یاری خالصانه مؤمنین در کار نبود رسول خدا هم در اهداف خود موفق نمی‌شد.

ادریس آقالو، مدیرعامل موسسه‌دارالحافظین قرآنی نسل منتظران ظهور در این جلسه اظهار کرد: موسسه‌دارالحافظین از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است و از ادارات تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی و معاونت اجتماعی استانداری مجوز فعالیت دریافت کرده و همه برنامه‌های این مجموعه مسجد محور است.

وی افزود: فعالیت دارالحافظین نسل منتظران ظهور در ارومیه در حدود 9 مسجد است که در ایام کرونا متوقف شده بود که دوباره شروع کردیم و بیش از 150 قرآن آموز در این مجموعه مشغول آموزش هستند که قبل از کرونا این تعداد به حدود 700 نفر می‌رسید .

مدیرعامل موسسه دارالحافظین قرآن تصریح کرد: همه کلاس‌های آموزشی در این مجموعه تربیت محور است و کارهای فرهنگی و اردویی نیز که صورت می‌گیرد در این اساس می باشد.

وی در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن برای روحانیون اهل سنت و اجرای جشنواره‌های زیر سایه خورشید در 13 سال گذشته را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه عنوان کرد و افزود: امسال چهاردهمین جشنواره زیر سایه خورشید در شهرستان‌های آذربایجان غربی با همکاری بنیاد کرامت رضوی برگزار می‌شود.

آقالو عنوان کرد: آزادی زندانی، کمک به مستمندان، اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند و توزیع بسته‌های معیشتی به مبلغ دو میلیارد تومان از دیگر فعالیت‌های دارالحافظین نسل منتظران ظهور است.

وی از ورود موسسه دارالحافظین به بیش از 140 مدرسه آموزش و پرورش درسال‌های اخیر خبر داد و گفت: از سال  93 به بیش از 140 مدرسه ورود پیدا کردیم اما به دلیل عدم امکانات فقط توانستیم 40 مدرسه را پوشش دهیم که در قالب تفاهم نامه‌هایی با آموزش و پرورش به آموزش دانش آموزان در عرصه‌های قرآنی می پردازیم.

انتهای پیام
captcha