افزایش حلقه‌های قرآن رمضانی در مسجدالحرام
کد خبر: 4048341
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

افزایش حلقه‌های قرآن رمضانی در مسجدالحرام

مدیر اداره حلقه‌های قرآنی مسجدالحرام از افزایش محافل آموزش قرآن کریم در این مسجد همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، معاونت امور ارشاد و اداره کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) با تأکید بر نقش آموزشی و ارشادی حرمین شریفین از افزایش حلقه‌های قرآنی مسجدالحرام به 10 حلقه خبر داد.

بدر المحمادی، مدیر اداره محافل قرآنی مسجدالحرام توضیح داد که وی برای رسیدگی به  مسائلی که به نفع زائران مسجدالحرام است و در ایام ماه پربرکت وقت آنها را پربار می‌کند، مشتاق است.

وی افزود: این اداره بر تداوم جلسات قرآن کریم در تمامی مراحل آن در ماه مبارک رمضان تأکید دارد زیرا خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: «ماه رمضان [همان ماه] است كه در آن قرآن فرو فرستاده شده است [كتابى ] كه مردم را راهبر و [متضمن] دلايل آشكار هدايت و [ميزان] تشخيص حق از باطل است» (سوره بقره آیه 185). این حلقه‌ها در هنگام عصر در طبقه فوقانی صحن ملک فهد و صحن سعودی برگزار می‌شود.

وی افزود: این حلقه‌ها در جشن اهل قرآن در ماه قرآن برگزار می‌شود، چرا که عزم راسخ به تلاوت و تدبر در کتاب خدا و زیستن زیباترین لحظات در این فصل پربرکت با کلام الهی نیرو می‌گیرد.

المحامدی ادامه داد: برای ارائه بهترین خدمات به زائران مسجدالحرام این اداره تعدادی از نیروهای محلی را برای تنظیم برگزاری حلقه‌های قرآنی به نحوی که نظم آن برقرار باشد تعیین کرده است.

در پی رفع محدودیت‌های کرونایی، ۵ حلقه آموزش حفظ و تلاوت قرآن کریم در صحن‌های مسجدالحرام فعالیت خود را از سر گرفت که در ماه مبارک رمضان این تعداد به ده حلقه افزایش یافته است. 

انتهای پیام
captcha