بخش قرآنی هیئت‌آنلاین رونمایی شد
کد خبر: 4048387
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱

بخش قرآنی هیئت‌آنلاین رونمایی شد

آیین رونمایی از بخش قرآنی هیئت‌آنلاین، با حضور جمعی از اعضای جامعه قرآنی کشور و با سخنرانی قائم‌مقام شورای عالی قرآن، در تالار اندیشه مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیین رونمایی از بخش قرآنی پلتفرم هیئت‌آنلاین، شب گذشته، 21 فروردین‌ماه، مصادف با هشتم ماه مبارک رمضان 1443 در تالار اندیشه مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد. این مراسم در قالب محفل انس با قرآن در تهران برگزار شد و قاریان ممتاز و بین‌المللی از جمله حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد موسوی‌درچه‌ای، حمیدرضا احمدی‌وفا و حامد شاکرنژاد به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداختند. در بخش دیگری از برنامه نیز نوبت به اجرای گروه تواشیح الغدیر رسید.

یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم، سخنرانی سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن و سیدمحمد موجانی، مسئول بخش قرآنی هیئت‌آنلاین بود. نخست سیدعلی سرابی به ایراد سخن پرداخت و با تأکید بر اهمیت ترویج معنویت قرآن بیان کرد: جایگاه، موجودیت و ماهیت قرآن کریم برای اهل قرآن پوشیده نیست و همه مخاطبان ما از ارادتمندان به قرآن کریم هستند. شاید اگر این فعالیت‌ها فقط برای استفاده شخصی باشد به نوعی زیره به کرمان بردن است، ما در ذیل این پرچم قرآن که در دستان رهبر عزیز است عرض ارادت کرده و وظیفه‌ داریم تا رایحه و نسیمی که به مشام ما رسیده است به جان و مشام دیگران نیز برسانیم. آن چه امروزه جایش در جهان خالی است، معنویتی است که قرآن در اوجش قرار دارد. باید بتوانیم این معنویت را ترویج و زمینه را برای آشنایی دیگر مردم فراهم کنیم.(متن سخنان سیدعلی سرابی در آئین رونمایی بخش قرآنی پلتفرم هیئت آنلاین)

در پایان این مراسم از بخش قرآنی پلتفرم هیئت‌آنلاین با نام قرآن‌آنلاین رونمایی شد.

استفاده از 30 دوره ترتیل در قرآن‌آنلاین

به گزارش ایکنا، در بخش قرآن‌آنلاین پلتفرم هیئت‌آنلاین به نشانی https://heyatonline.ir/، سی دوره قرائت کل قرآن به روش ترتیل مصوب شورای عالی قرآن موجود است.

در پخش 24 ساعته تلاوت ترتیل قرآن هر جزء با نوای یکی از قاریان ممتاز و بین‌المللی ارائه می‌شود و به تدریج تعداد این ترتیل‌ها افزایش خواهد یافت.

پخش جلسات، محافل و مسابقات قرآن در این بخش در نظر گرفته شده و پخش زنده مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران(اسفندماه 1400) نخستین رویداد قرآن‌آنلاین بود که به گفته سیدمحمد موجانی، مخاطبان چندصدهزار نفری را جذب کرده است.

صفحات اساتید قرآن برای پخش جلسات آموزشی در بستر قرآن‌آنلاین در نظر گرفته شده و امکانات پلتفرم هیئت‌آنلاین در اختیار اساتید قرار خواهد گرفت.

قرآن آنلاین

 

انتهای پیام
captcha