معلمی که درس انسانیت می‎دهد
کد خبر: 4048429
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

معلمی که درس انسانیت می‎دهد

حسین قربانی یکی از معلمان جوان لرستانی است که علاوه بر آموزش دروس مدرسه با رفتار و عمل خود شهروند خوب بودن و انسانیت را نیز به شاگردانش آموزش می‌دهد.

حسین قربانی معلم عشایری لرستانحسین قربانی، معلم دبستان شهدای لرستان ۲ در منطقه عشایری پشمینه‌زار شهرستان حسینیه است که به تازگی معلم شده است و تقریباً دو سالی می‌شود که به‌عنوان معلم حق‌التدریس در آموزش و پرورش عشایری لرستان خدمت می‌کند.

وی علاوه بر یاددهی و آموزش دروس مدرسه به صورت مستقیم و غیرمستقیم با رفتار خود و با عمل خود شهروند خوب بودن و انسانیت را نیز به شاگردانش آموزش می‌دهد.

این معلم مهربان در ابتدای سال‌ تحصیلی متوجه ضعف جسمانی و بی‌قراری و گوشه‌گیری دانش‌آموزش، شده بود و از آنجا که هر معلمی دانش‌آموزش را چون فرزند خود می‌داند و این کودک هم از دانش‌آموزان زرنگ و باهوش کلاس است، این مسئله ذهن آقا معلم جوان روستا را به خود درگیر کرده بود.

قربانی برای اطلاع بیشتر در مورد او و مشکلی که دارد شروع به تحقیق و پرس‌وجو کرد یک بار که پدر کودک را به مدرسه دعوت کرده بود در مورد مشکل دانش‌آموزش با او صحبت کرد و پدرش گفته بود که به علت کمبود وقت فرصت اینکه فرزندش را به شهر و نزد پزشک ببرد، ندارد.

آقا معلم در جریان صحبت با پدر دانش‌آموز، متوجه شد که مادر شاگردش هم به بیماری مبتلاست و شاید دلیل اصلی عدم مراجعه آنها به پزشک نه اینکه فرصت کافی، بلکه عدم تمکن مالی است لذا وی به فکر فرو رفت و خودش برای درمان بیماری دانش‌آموزش عزمش را جزم کرد. یک روز با اجازه پدر دانش ‌بعد از اتمام کلاس او را با خود به شهر برد و با مراجعه به پزشک متوجه بیماری این کودک شد و متأسفانه متوجه شد که دانش‌آموز دچار دیابت نهفته و همچنین عفونت شدید کلیه و مثانه است.

این معلم جوان لرستانی با توجه به اینکه معلم حق‌التدریس بود و وضعیت حقوق و دریافتی معلمان حق‌التدریس هم بر ما پوشیده نیست، اما با تمام وجود تصمیم به درمان این کودک گرفت، لذا با هزینه شخصی خود پیگیر درمان دانش‌آموزش شد و با مراجعات مکرر به پزشکان متعدد توانست سلامت را به این کودک معصوم برگرداند.

وی همچنین با هماهنگی و رایزنی با کمیته امداد امام خمینی(ره)، امام‌جمعه و همچنین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پلدختر قدم‌های مثبت و ارزشمندی در جهت تجهیز مدرسه به وسایل کمک آموزشی و تأمین مایحتاج، پوشاک و وسایل آموزشی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها برداشته است.

حسین را می‌توان معلمی نامید که فارغ از همه هیاهوها و مشکلات زندگی روزمره‌ای که همه ما کم و بیش با آنها مواجه هستیم، عاشقانه و دلسوزانه به شغل خود و به مردم و دانش‌آموزانش عشق می‌ورزد و فراتر از وظایف و چارچوب‌های اداری و سازمانی تلاش دارد دردی هر چند جزئی از جامعه درمان کند.

این معلم فداکار و عاشق از نظر تحصیلی نیز موفق و الگو بوده است و در حال حاضر دانشجوی ترم نهم مقطع دکترا در رشته دامپزشکی است.

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان

انتهای پیام
captcha