خشکسالی پیش روی قزوین
کد خبر: 4049226
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

خشکسالی پیش روی قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: امسال با یکی از خشک‌ترین سال‌ها روبه‌رو هستیم و ۲ سال خشکسالی پشت سر هم باعث شده تا برنامه‌ریزی برای عبور از این دوران ضروری باشد.

خشکسالی قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، یدالله ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، امروز در نشست کمیته مشترک آب کشاورزی قزوین گفت: هم اکنون ۱۰۰ حلقه چاه تلفیقی در استان وجود دارد که ۶۸ حلقه از آن با هدف حمایت از بخش کشاورزی احیا شده است. امسال با یکی از خشک‌ترین سال‌ها روبه‌رو هستیم و ۲ سال خشکسالی پشت سر هم باعث شده تا برنامه‌ریزی برای عبور از این دوران ضروری باشد.

وی ادامه داد: امسال ۱۰۰ میلیون مترمکعب حجم کل آب سد طالقان بوده که ۷۵ میلیون مترمکعب آن به کشاورزی قزوین تخصیص یافته و از پاییز سال گذشته با وارد کردن ۱۵ میلیون مترمکعب آب به شبکه برای سال جاری ۶۰ میلیون مترمکعب باقی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: پاییز سال زراعی جاری نیز چندان روزهای پرآبی نداشتیم و امید استان به بارش‌های پایان فروردین و ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری است که بتواند مؤثر باشد.

ملکی اشاره کرد: در شرایط بحرانی کنونی نیازمند اعتبار هستیم و اگر الان اندیشه نشود محصولات کشاورزی خسارت می‌بیند، بنابراین ما هرکاری لازم باشد انجام می‌دهیم تا از کشاورزی استان حمایت شود.

انتهای پیام
captcha