امام حسن(ع) به عنوان قهرمان صلح محسوب می‌شوند
کد خبر: 4050293
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

امام حسن(ع) به عنوان قهرمان صلح محسوب می‌شوند

امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: امام حسن(ع) در دوران زندگی خود از جنگ و خونریزی جلوگیری کردند و از این‌رو به عنوان قهرمان صلح محسوب می‌شوند.

همایش بزرگ‌داشت مقام امام حسن مجتبی (ع) با عنوان «سبط النبی (ع)» به گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، مولانا غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد در همایش بزرگداشت مقام امام حسن مجتبی(ع) با عنوان «سبط النبی(ع)» که با حضور نخبگان فرهنگی، اجتماعی و مذهبی شهرستان تایباد در مجموعه تاریخی و فرهنگی مزار مولانا زین‌الدین ابوبکر تایبادی برگزار شد، اظهار کرد: امام حسن(ع) علاوه بر اهل بیت پیامبر اسلام(ص)، از اصحاب نبی مکرم اسلام(ص) است. از خصوصیات آن حضرت این است که مدت هشت سال نزد پیامبر(ص) بودند و این در حالیست که اهل سنت معتقدند اگر مسلمانی یک ساعت در محضر پیامبر(ص) بوده صحابی رسول الله است.

وی افزود: امام حسن(ع) شخصیتی بزرگ در تاریخ اسلام است و انتصاب عنوان کریم اهل بیت(ع) برای ایشان به دلیل سخاوت آن امام کریم بوده و طبق روایات از ویژگی‌های امام حسن(ع) علاوه بر زاهد و عابد بودن، این است که شباهت بسیاری از لحاظ لباس پوشیدن و چهره به رسول الله(ص) داشته‌اند. امام حسن(ع) در دوران زندگی خود از جنگ و خونریزی جلوگیری کردند و از این‌رو به عنوان قهرمان صلح محسوب می‌شوند.

ماه رمضان؛ فرصتی برای انتشار فرهنگ بصیرت و معنویت در جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد نیز در ادامه مراسم گفت: این محافل قرآنی بهانه است تا فرهنگ بصیرت و معنویت به اقشار جامعه سرایت کند. تمسک به قرآن موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود و باید تلاش کرد با برپایی این محافل، زمینه جذب بیشتر جوانان را به سمت آموزه‌های قرآنی فراهم کرد.

وی افزود: بین جوان و جوانمرد تفاوت است، جوان مربوط به سن و سال بوده و جوانمرد یعنی کسی که سنت، بصیرت، قاطعیت، معنویت، خدمت، عزت و شرف را به‌جا می‌آورد.

خطیب جمعه تایباد بیان کرد: جوانمرد به کسی گفته می‌شود که‌ دارای خصوصیاتی شامل حفظ کردن دین، عزت نفس، تواضع، تعهد و همچنین کسی باشد که به حقوق جامعه و مردم تجاوز نمی‌کند و صفت آخر فرد جوانمرد با مردم همدم است.

تلاوت قرآن مجید و تقدیر از حافظان قرآن از دیگر برنامه‌های همایش سبط النبی بود و توسط اداره تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تایباد برگزار شد.

انتهای پیام
captcha