جلسات استاد علمی سرشار از نکات اخلاقی بود
کد خبر: 4052597
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
نکوداشت حاج حسین علمی/3

جلسات استاد علمی سرشار از نکات اخلاقی بود

محمد جواد رجایی، پیشکسوت قرآنی گفت: استاد علمی صرفاً به دنبال خواندن قرآن نبود، بلکه ایجاد تنوع در جلسات برای ایشان اهمیت داشت و کمتر جلسه‌ای دیده‌ام که مانند جلسات استاد، در آن علاوه بر تلاوت به مفاهیم قرآنی و نکات اخلاقی هم پرداخته شود.

 استاد علمی، پیشکسوت قرآنیمحمد جواد رجایی، پیشکسوت قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی در خصوص سابقه آشنایی با استاد علمی، بیان کرد: در واقع سابقه آشنایی با استاد علمی قدیمی است و به حدود 40  سال پیش بازمی‌گردد، آن زمان که جلسات قرآن در پشت باغ نادری داشتند من در جلسات ایشان شرکت می‌کردم و باب آشنایی از همین جلسات باز شد و  بعد از آن در سایر فعالیت‌ها و محافل قرآنی زمینه آشنایی بیشتر فراهم شد.

وی در خصوص ویژگی برجسته ایشان افزود: استاد علمی جزء اساتید پیشکسوت هستند و افراد مانند ایشان کم هستند، یکی از خصوصیات بارز وی شوخ‌طبعی و بذله‌گویی ایشان است که همیشه سعی در اجرای شاداب برنامه‌های قرآنی داشتند و با توجه به اینکه به زبان عربی تسلط دارند وقتی قاریان مصری هم می‌آمدند مجری برنامه آن محفل، استاد علمی بودند.

رجایی اظهار کرد: استاد علمی جاذبه خاصی دارند که این از همان شوخ‌طبعی ایشان نشئت می‌گیرد که جلسات از حالت خشکی خارج می‌شد، ضمن اینکه استاد با متن قرآن آشنایی داشتند و مفسر هم بودند، لذا جلسه قرآنی با اجرای ایشان فقط جلسه قرآنی نبود، بلکه در کنار این جلسات، نکات اخلاقی هم مطرح می‌کردند.

این پیشکسوت قرآنی بیان کرد: جلسات قرآنی در آن زمان محدود بود و یکی از اساتید مطرح آن زمان نیز استادعلمی بودند که وقت زیادی را برای برگزاری جلسات قرآنی می‌گذاشتند و آموزش قرآن را در بسیاری از ادارات داشتند و زمانی که وارد سازمان تبلیغات شد نیز فعالیت ایشان همچنان ادامه داشت.

استاد علمی دنبال ایجاد تنوع در جلسات بود و صرفاً به دنبال خواندن قرآن به تنهایی نبود از طرفی کمتر جلسه‌ای دیده‌ام که مانند جلسات استاد علاوه بر تلاوت به نکات قرآنی بپردازد.

وی در پایان افزود: دعای ما این است که سایه این‌چنین اساتید که عمر بابرکتشان را در راه قرآن گذاشتند مستدام باشد و امید است خداوند وجود ایشان را که نعمت بزرگی هستند برای ما حفظ کند.

انتهای پیام
captcha