چگونه محبت امام زمان(عج) را در دل تقویت کنیم
کد خبر: 4054945
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۳
در آخرین مصاحبه حجت‌الاسلام شیری با ایکنا مطرح شد

چگونه محبت امام زمان(عج) را در دل تقویت کنیم

مرحوم حجت‌الاسلام سعید شیری در آخرین مصاحبه خود با خبرگزاری ایکنا به چگونگی تقویت محبت به امام زمان(عج) پرداخت.

سعید شیری مدرس حوزه علمیه کارشناس مهدویتبه گزارش ایکنا از همدان، مرحوم حجت‌الاسلام سعید شیری، کارشناس حوزه مهدویت و مدرس حوزه علمیه در شهرستان ملایر در آخرین گفت‌وگوی تلفنی خود با ایکنا، که به منظور تعیین خط مشی سوژه پیشنهادی انجام گرفت، ضمن استقبال از انتخاب سوژه مناسب که «چگونگی تقویت محبت امام زمان(عج) بود» به صورت اختصار به توضیحاتی در این زمینه پرداخت که متأسفانه عمر کوتاه اما پر برکت او به ما مجال پیگیری بیشتر سوژه را نداد.

از آنجا که هر سخن کوتاهی هم با استاد شیری سرشار از علم و معرفت بود بنابراین تصمیم گرفتم نظرات این استاد را ارائه بدهم. گر چه کار کردن اخبار از او برایم امری سخت و دشوار است از آن جهت که نبودش را ضایعه‌ای بس ناگوار برای دوستداران امام زمان(عج) می‌دانم.

چندی پیش در اینستاگرام شاهد مطالبی با محتواهایی بودم که استاد مهدویت، خواری در چشم مدعیان دروغین بوده است. در این پست‌ها که بی‌شک ایجادکنندگان و دنبال کنندگان آن صهیونیسم، اسرائیل و فرق انحرافی بودند، مطالب نامناسبی از فوت آن مرحوم درج شد که با دیدن جملات برایم مسجل شد که تصادف استاد عمدی و دست اندرکاران آن اسرائیلی‌ها بودند. چراکه حجت‌الاسلام شیری آینه حقیقی اشداء علی الکفار و رحما بینهم بود. به جز این گروه و فرق انحرافی هیچ کس از مرحوم جز خوبی ندیده بود.

گر چه نبود او حداقل در خبرگزاری ایکنا بسیار ملال آور و روزهای جمعه در سایت این خبرگزاری جایش بسیار خالی است اما دشمن بداند با از میان برداشتن چنین روشنگرانی، محبت به امام زمان(عج) را در دل ما تقویت می‌کند. آنچه که شهید شیری در آخرین مصاحبه خود با ایکنا مطرح کرد در نهایت نیز پای آن را با خون خود امضا کرد و از میان ما پر کشید.

وی در آخرین صحبت‌های خود به طور مختصر به ایکنا گفت: قطعاً برای اینکه ما قدر چیزی را بدانیم، باید نسبت به آن‌ معرفت پیدا کنیم. به‌ عنوان نمونه اگر یک سکه بهار آزادی را با یک شکلات در برابر دیدگان یک فرزند دو ساله بیاوریم، کودک چون شناختی از این شیرینی و شکلات دارد ولی شناختی از سکه بهار آزادی ندارد، در انتخاب، شکلات را ترجیح می‌دهد چون قدر آن سکه و ارزش آن را نمی‌داند. حال اگر ما بخواهیم محبت امام زمان(عج) را در دلمان تقویت کنیم، اول باید امام زمان‌شناس باشیم تا قدر این گوهر را بدانیم.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا‌(ع) گفت: حضرت می‌فرماید «اَلْاِمَامُ اَلْاَنِیسُ الرَّفِیقُ» امام، مونس همراه و مهربان است. در تنهایی‌ها، در آن عزلت‌ها و مهجوریت‌هایی که گاهی اوقات انسان را رها می‌کند، امام، انسان را رها نمی‌کند. جایگاه امام این‌گونه است.

مرحوم شیری ادامه داد: امام رضا(ع) درباره امام اینگونه می‌فرماید «وَ الْوَالِدُ الشَّفِیقُ»، امام، پدر مهربان است یعنی برای جامعه‌ بشری، پدری مهربان است. برهمین اساس امام زمان(عج)، فقط بر مسلمانان و شیعیان، امامت ندارد؛ او بر بشریت ولایت دارد و نقش پدری مهربان را برای بشریت بازی می‌کند.

وی ادامه داد: در ادامه این حدیث امام رضا(ع) می‌فرمایند امام برادری دلسوز و مهربان برای امت است. در حقیقت امام زمان(عج) رفیق و مونس، پدری دلسوز و نقش برادری مهربان را بازی می‌کند.

مرحوم شیری، کارشناس حوزه مهدویت به خبرنگار ایکنا گفت: وقتی ما امام را با این ویژگی‌ها و با این ظرفیت شناختیم قطعاً علاقه‌ ما به این امام، بیشتر می‌شود. بنابراین محبت ما به امام زمان در گرو شناخت ایشان است.

وی یادآور شد: اگر ما پدر خود را دوست داریم او هزاران برابر بیشتر از ما، به ما علاقه دارد این در رابطه با امام زمان نیز  صادق است. امام زمان هزاران برابر بیشتر از ما به خودمان علاقه‌مند است.

استاد شیری با راه و رسمی که به کار گرفت و سال‌ها مجاهدت خود در راستای شناساندن امام زمان به بشریت به همگان میزان محبت خود را به امام زمان اثبات کرد، بی‌شک دشمن از این همه تلاش او برای ایجاد زمینه‌های لازم برای ظهور ترسید و به نحوی در از میان برداشتن او دست اندازی کرد.

استاد خوبم به رسم ادب و معرفت، خبرگزاری ایکنا راه و رسم را ادامه می‌دهد تا گوشه‌ای از خواسته‌هایت را در این راه جبران کند.

بی‌شک جایگاهت بهشت ابدیست. از امام زمان بخواه محبت خود را در دل ما جاری و ساری کند.

حجت‌الاسلام سعید شیری، استاد حوزه علمیه ملایر و کارشناس حوزه مهدویت، ۱۰ اردیبهشت‌ماه همزمان با ۲۸ رمضان در پی سانحه تصادف دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام
captcha