هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی به نفع مردم است
کد خبر: 4056695
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹

هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی به نفع مردم است

امام جمعه ملایر گفت: یکی از اقدامات اخیر دولت هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی به نفع مردم است و دولت سیزدهم کار اقتصادی و زیر بنایی خوبی را شروع کرده است، همه باید به دولت کمک کنیم و رهبری نیز در دیدار اخیر خود با کارگران به این مسئله و حمایت از دولت تأکید داشتند.

محمد باقر برقراری امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر، امروز، 23 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: کسی که از کلمه توحید بهره‌مند شود می‌تواند برای همیشه در همه زمان‌ها و مکان‌ها از بیمه شیرین توحید بهره‌مند باشد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه دشمنان دین همان کسانی هستند که قرآن را در سوئد سوزاندند، گفت: آنها با ایجاد شبهه و غفلت در پی تغییر دین هستند و ما باید خیلی مراقب باشیم تا دشمن نتواند عقاید دین ما را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه کسانی که از دین خدا و معنویت  غفلت کنند باعث زایل شدن دین و ایمانشان می‌شود، گفت: غفلت و گناه تماشای دینا و زرق و برق دنیا نمی‌گذارد اهل ثبات قدم در دین باشد.

برقراری گفت: اگر بخواهیم از حالت تزلزل در بیاییم و ثبات قدم در دین داشته باشیم راهش این است که دین خدا را یاری کنیم.

امام جمعه ملایر به مناسبت سالروز لغو نهایی کاپیتولاسیون در 23 اردیبهشت‌ماه سال 58 بعد از پیروزی انقلاب بود، گفت: دشمن  دنبال حذف، خفت و خواری کشیدن جهان اسلام بود اما به برکت نهضت امام خمینی(ره) ملت ایران با ایستادگی در برابر سران کفر الگویی برای آزادی‌خواهان جهان اسلام شد.

وی در ادامه به سفر امیر قطر به کشورمان اشاره کرد و گفت: در این سفر نیز در دیداری که امیر قطر با رهبری داشت حضرت آقا حمایت از جهان عرب، ارتقای مسائل سیاسی و اقتصادی را توصیه کردند. در دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه با رهبری، با مقاومت و ایستادگی سوریه در مقابل داعش جایگاه سوریه حفظ شد و از اقتدار و عظمتی در جهان برخوردار شد که این اقتدار را باید حفظ کرد، از این رو سوریه الگویی شد که با ایستادگی در برابر دشمن، آینده از آن اهل مقاومت است.

وی در ادامه به اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات اخیر دولت هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی به نفع مردم است و دولت سیزدهم کار اقتصادی و زیر بنایی خوبی را شروع کرده است، همه باید به دولت کمک کنیم و رهبری نیز در دیدار اخیر خود با کارگران به این مسئله و حمایت از دولت تاکید داشتند.

برقراری ریشه کن کردن حقوق‌های نجومی، ساماندهی مسئله سلامت، معرفی ابر بدهکاران، تحول در نظام بانکداری کشور و شروع طرح بانکداری بدون ربا را از جمله دستاوردهای مهم دولت سیزدهم برشمرد و گفت: دولت  کارهای بزرگ اقتصادی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی سود کلان را به جیب سوداگران می‌برد، تصریح کرد: با این وجود اغنیا روز به روز غنی‌تر و فقرا فقیرتر می‌شدند و دولت با این تحول اقتصادی می‌خواهد این سود به جیب مردم و طبقه محروم برود.

وی بیان کرد: مسلم است کسانی که از ارز ترجیحی سود کلان می‌بردند باید ناراحت باشند و سر و صدا کنند، مردم نباید نگران باشند و مراقب فضا سازی‌های دشمن باشند و دولت را یاری کنند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه متاسفانه شاهد احتکار برخی مواد غذایی و کالاهای اساسی در انبارها بودیم که با هوشمندی مسئولان انتظامی و قضایی کشف شد، گفت: مردم نیز نباید با احتکار خانگی بر این مسئله دامن بزنند و با این اقدامات دولت را در اجرای موفق این طرح تنها بگذارند.

وی ابراز کرد: کار دولت کاری کارشناسانه است و باید به این دولت اعتماد کرد دولت و رئیس جمهور انتقادپذیر است، با دولتی که انتقاد را نشانه بی‌عقلی می‌داند متفاوت است و انتقاد از دولت سبب ارتقاء عملکرد می‌شود. که البته انتقاد باید دارای چارچوب و کارشناسانه باشد.

برقراری گفت: قبلا یارانه‌ها هدفمند نبود اما قرار است هدفمند شود امیدواریم دولت با برنامه ریزی بهتر و کارشناسی برای خانواده‌هایی که یارانه به حساب آنها واریز نشده بررسی لازم را داشته و افرادی که استحقاق دریافت یارانه را دارند از این یارانه بهره‌مند شوند.

وی افزود: یکی از اقدامات دولت ساماندهی و مدیریت یارانه نان است که یارانه نان باید به سفره مردم برگردد نه به سود دلالان باشد که آرد را به صورت قاچاق بفروشند و و لازم بود که  تحولی صورت گیرد.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: کشور هر ساله نیازمند 15 میلیون تن گندم است که 8 میلیون تن آن در کشور تولید شده و 7 میلیون تن مابقی وارد می‌شود. دولت هر کیلو گندم را 10 الی 11 هزار تومان از کشاورز خریداری کرده و کمتر از هزار تومان به تولیدکننده می فروشد. دولت در مجموع 85 هزار میلیارد تومان یارانه گندم به ازای گندم تولید شده در کشور پرداخت می‌کند.

وی یارانه گندم وارداتی را 2 و نیم میلیارد دلار دانست و گفت: در طرح ساماندهی یارانه گندم، این مبلغ یارانه بجای تولید کننده به انتهای زنجیره یعنی مصرف کننده پرداخت می‌شود، افزایش چند برابری مصرف آرد، قاچاق آن و فروش به قیمت چند برابر در بازار آزاد را از جمله معایب آرد یارانه‌ای است، برای جلوگیری از این رانت و مفاسد اقتصادی، تحول اساسی در این زمینه ضروری است.

برقراری با بیان اینکه در حال حاضر در کشور 30 الی 50 درصد دورریز نان داریم، مطرح کرد: دامداران به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی، بجای خوراک دام از نان استفاده می‌کردند و 125 هزار میلیارد تومان یارانه نان صرف دورریز، قاچاق و یا سود افرادی خاص می‌شد.

وی گفت: قیمت نان ارزان تر و بین نانواها برای پخت نان با کیفیت تر رقابت ایجاد خواهد شد. یارانه نان، بنزین و دارو قطع نخواهد شد و مبلغ 300 و 400 هزار تومان مربوط به این کالاها نیست، دولت در پیگیری برای پرداخت یارانه دهک‌های پایین جدیت به خرج دهد.

 

انتهای پیام
captcha