هوشمندی مردم دسیسه چینی دشمن را نقش بر آب کرد
کد خبر: 4058377
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

هوشمندی مردم دسیسه چینی دشمن را نقش بر آب کرد

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: هوشمندی مردم در برابر دسیسه چینی دشمنان در اتفاقات اخیر بسیار ستودنی بود و نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد.

حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه َدر استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز ۳۰ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه با ابراز خرسندی از هوشمندی مردم در برابر دسیسه‌های دشمنان در موضوع افزایش قیمت‌ها در هفته گذشته، یادآور شد: دشمن به دنبال دلسوزی و حل مشکلات اقتصادی کشور ما نیست چرا که اگر این هدف را داشت در تحریم‌ها از جمله تحریم دارویی تلاش نمی‌کرد و کشورهای مختلف را برای مقابله با کشور ما دعوت نمی‌کرد. اگر امروزه دشمن کشور ما را دعوت به آشوب می‌کند برای این است که شرایط را برای این کار مهیا دانسته که خوشبختانه هوشمندی مردم نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد.

وی اظهار کرد: مسئولان در این شرایط که مردم هوشمندی خود را ثابت کردند و درکنار مسئولین بودند باید همانگونه در کنار مردم بمانند، در کنار این همراهی‌ها امروز نوبت مسئولان است که قدردان مردم باشند.

شعبانی تاکید کرد: دولت مردمی دولتی است که مشکلات اقتصادی مردم را از نزدیک درک کند و از وضعیت یک فرد بازنشسته، کارگر یا یک جوانی که درآمد اندکی دارد و با وضعیت سختی اقتصادی زندگی کند خبر داشته باشد و برای حل آن تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در استان خواستار برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه برای حل مشکلات اقتصادی مردم شد و گفت: امروز دو مشکل اساسی مردم افزایش قیمت سایر اقلام‌ و احتکار توسط برخی سودجویان بیش از هر مسئله‌ای نیازمند ورود جدی مسئولان است. دولت یارانه چهار قلم را پرداخت کرده اما سایر اقلام هم گران شده‌اند.

نظارت درونی مردم امری مهم در حل مشکلات اقتصادی

وی به نظارت درونی میان مردم، بازاریان و دولت‌مردان تاکیدکرد و گفت: متاسفانه برخی از افراد از این شرایط سخت اقتصادی سواستفاده می‌کنند و قیمت‌ها را بدون منطق بالا می‌برند. پیامبر(ص) در این زمینه می‌فرماید «اگر کسی وارد مسئله قیمت بازار شود که گرانی ایجاد کند برای خدا تعالی است که او را در بدترین جای جهنم قرار دهد» و «محتکر در بازار اسلامی همانند ملحد و کافر نسبت به کتاب خدا است.» و حال باید این سئوال را از محتکران پرسید که در برابر این مجازات چقدر می‌خواهید سود کنید؟با چه چیزی معالمه میکنید؟ با جان مردم؟

وی بر برخورد سختگیرانه و شدید با محتکرین و مفسدین اقتصادی، تاکید کرد و گفت: باید به شدت با محتکرین برخورد کرد همانطورکه امیرالمومنین علی(ع) در برخوردهای خود با یک محتکر اموالش را در میدان اصلی آتش زد یا در خصوص یکی از ناظریان که رشوه دریافت کرده بود حضرت به قاضی شهر اهواز نوشت «فوراً ابن هرمه را از مسئولیت بازار عزل کن؛ به‌خاطر حقوق مردم، او را زندانی کن و همه مردم را از از عزل و بازداشتش با خبر نما؛ تا اگر شکایتی دارند، اعلام کنند. این حکم را به همه کارکنان دولتی ابلاغ کن تا سیاست مرا بدانند...ای رفاعه! روزهای جمعه او را از زندان بیرون آر و پس از نواختن سی و پنج ضربه تازیانه بر او، وی را در بازار بگردان...ای رفاعه ! همه زندانیان را برای هواخوری به حیاط زندان بیاور، غیر از ابن هرمه را؛...اگر توان بدنی دارد هر سی روز، سی و پنج شلاّق بر بدنش می‌زنی...»

شعبانی تصریح کرد: این برخورد سخت با مفسدین می‌تواند بازار را کنترل کند اگر در استان تولید کننده یا فروشنده‌ای که احتکار می‌کند یا گران فروشی می‌کنند را به مردم معرفی کنید مردم خودشان برخورد مورد نیاز را با او خواهند داشت‌ اگر یک فروشنده بزرگ محتکر بداند اسم او را در خطبه‌ها خواهیم آورد کسی جرات نمی‌کند با مسائل اقتصادی مردم بازی کند. 

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اگر حدود الهی در این جامعه را اجرا می‌کردیم دست مفسیدن را از جامعه قطع میشد افزود:اگر آنها را به مردم معرفی می‌کردیم دیگر کسی جرات نمی‌کرد در بازار این مشکلات را ایجاد کند.

وی خطاب به تولیدکنندگان نیز گفت: در این شرایط سخت اقتصادی کنار مردم باشید متاسفانه برخی به چه قیمت سود دنیوی میخواهند سختی‌هایی برای هم‌وطنان خود ایجاد کنند و زندگی را به کام آنها تلخ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با اینکه روحانیت و ائمه جمعه از دولت خاصی حمایت می‌کنند، اظهار کرد: در تریبون نماز جمعه باید اعلام کنم که ما مبتنی بر شاخصه‌های رفتاری دولت‌ها قضاوت می‌کنیم اگر دولتی در کنار مردم بود و مشکلات مردم را درک کرد ما از او حمایت میکنیم فرقی نمی‌کندفرقی نمی‌کند آن دولت از چه طیف و جناحی باشد.

شعبانی‌موثقی با تاکید بر اینکه روحانیت سیاست‌زده نیست و ملاک عملش رفتارهای انقلابی یک‌دولت است افزود:  تنها منافع مردم و اسلام برای ما مهم است مگر روحانیت می‌تواند از مردم جا شود؟ خیلی از مراجع در خصوص مشکلات اقتصادی موضع گرفتند و فریاد زدند در غالب دیدار مسئولین با مراجع به وضوح قابل مشاهده است اما دشمن به دنبال تحریف و تفسیر است.

 

انتهای پیام
captcha