15 خرداد؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن شهید روستایی ملایر
کد خبر: 4058863
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

15 خرداد؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن شهید روستایی ملایر

مسئول مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن کریم روستای حسین‌آباد ناظم ملایر گفت: ثبت‌نام از آقایان علاقه‌مند به حفظ قرآن در مرکز حفظ تخصصی شهید روستایی ملایر تا 15 خردادماه ادامه دارد.

مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن شهید روستایی ملایرحجت‌الاسلام حامد علیمرادی، مسئول مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن کریم روستای حسین‌آباد ناظم ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به اینکه مؤسسه بیت‌الاحزان شیراز یکی از مهم‌ترین مراکز قرآنی کشور است که در راستای ترویج فرهنگ قرآن و تربیت حافظان این کلام نورانی سال‌هاست فعالیت دارد، اظهار کرد: در این راستا در شهرستان ملایر دوره‌های حفظ قرآن به‌صورت دوره‌های کوتاه روزانه مجازی، طرح رحله و حفظ تخصصی قرآن در یک سال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن شهید روستایی ملایر یکی از مراکز حفظ تخصصی قرآن کرم از شعب مؤسسه بیت‌الاحزان است، افزود: این مرکز در سال 1395 به همت یکی از خیران در مساحت دو هزار مترمربع در روستای حسین‌آباد ناظم ملایر تأسیس شده است.

مسئول مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن کریم روستای حسین‌آباد ناظم ملایر با بیان اینکه در حال حاضر این مرکز به نام مرکز شهید روستایی نام‌گذاری شده است، افزود: این مرکز دارای ویژگی‌های منحصر به‌فرد و امکانات رفاهی مناسبی است.

وی وجود فضاهای مجزای خوابگاهی، آموزشی، ورزشی و سه سالن بزرگ مطالعه، امکانات ورزشی و تفریحی مناسب از جمله پینگ‌پنگ، فوتبال دستی و… را از جمله این امکانات برشمرد.

علیمرادی تصریح کرد: شهریه مناسب همراه با تخفیف ویژه برای طلاب، حافظان و قاریان قرآن، برنامه غذایی با کیفیت همراه با میان وعده در طول روز، برنامه‌های منظم اردویی، تفریحی و زیارتی، بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزشی و کمک آموزشی مثل قلم قرآنی، دیتا و استفاده از اساتید برجسته تفسیر و تجوید از دیگر امتیازات این مرکز قرآنی است.

این مسئول به تعطیلی دو ساله این مرکز به خاطر بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در طی فعالیت این مرکز از سال 95 تا 99 هر ساله حدود 45 نفر، حافظ اجزاء قرآن و 15 نفر حافظ کل قرآن از این مرکز تربیت شده‌اند.

وی اضافه کرد: این مرکز از سراسر کشور حافظان قرآن را طی سال‌های فعالیت خود داشته و حتی در بین این افراد حافظ قرآن از کشورهای خارجی نیز بوده است. این مرکز امسال از بین آقایان علاقه‌مند 14 تا 22 سال پذیرش دارد.

علیمرادی با بیان اینکه ثبت‌نام این مرکز هر سال از ابتدای اردیبهشت‌ماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بیت‌الاحزان به نشانی beytolahzan.ir انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر علاقه‌مندان ۱۴ تا ۲۲ ساله می‌توانند تا ۱۵ خردادماه در پایگاه beytolahzan.ir ثبت‌نام کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۸۶۱۴۸۸۱ تماس بگیرند.

وی یادآور شد: دوره‌ها از اوایل مردادماه شروع و تا مردادماه سال آینده ادامه دارد که در ابتدا یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت برگزار می‌شود و افرادی که بتوانند این دوره را با موفقیت بگذرانند می‌توانند در ادامه سال برای حفظ قرآن در این مرکز حضور داشته و زیر نظر اساتید دوره یک ساله تخصصی حفظ قرآن را دیده و حافظ کل قرآن شوند.

انتهای پیام
captcha