خشکسالی‌ها نتیجه عدم حفاظت صحیح از محیط زیست است
کد خبر: 4061140
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

خشکسالی‌ها نتیجه عدم حفاظت صحیح از محیط زیست است

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل زیست محیطی و خشکسالی‌هایی که تا به امروز وجود دارد بخشی حاصل بی تدبیری‌های گذشته و حاصل بی‌نظمی‌های دولت در موضوع محیط‌بان و حیات وحش نیست، گفت: اگر امروز خشکسالی در کشور روز به روز بیشتر می‌شود باید بپذیریم که از محیط زیست به درستی حفاظت نکردیم.

علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به گزارش ایکنا از فارس، علیرضا پاک فطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز، 10 خردادماه در آیین ملی وداع و قدردانی از شهدای مظلوم محیط بان و محیط یار محیط زیست فارس، ضمن ابراز تسلیت شهادت دو تن از محیط بانان که صادقانه از محیط زیست کشور دفاع کردند، گفت: در مجلس شورای اسلامی اینکه مباحث یا لایحه‌ای از طرف سازمان حفاظت محیط‌زیست ارائه شده باشد، دیده نشده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی باید اختیارات بیشتری را به محیط زیست بدهد؛ چرا که مسائل زیست محیطی و خشکسالی‌هایی که تا به امروز وجود دارد بخشی حاصل بی تدبیری‌های گذشته و حاصل بی‌نظمی‌های دولت در موضوع محیط‌بان و حیات وحش نیست بلکه موضوع آب‌های زیر زمینی، جنگل‌ها، مراتع و آبخوان‌داری است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر امروز خشکسالی در کشور روز به روز بیشتر می‌شود باید بپذیریم که از محیط زیست به درستی حفاظت نکردیم.

پاک فطرت بیان کرد: مجلس آمادگی مشارکت در این زمینه را دارد و اگر لایحه‌ای را دولت ارائه دهد و براساس فرمایش مقام معظم رهبری در باب اینکه لایحه کارشناسانه‌تر از طرح است اعتقاد دارم سازمان محیط زیست سریع‌تر آنچه را که نیاز دارد در حوزه اختیارات خود ارائه کند تا مجلس آن را دنبال کند.

انتهای پیام
captcha