بسیج سازندگی البرز وارد میدان ترویج کشاورزی می‌شود
کد خبر: 4061762
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷

بسیج سازندگی البرز وارد میدان ترویج کشاورزی می‌شود

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با اشاره به ظرفیت‌های بسیج سازندگی برای تقویت و توسعه بخش کشاورزی، گفت: آمادگی داریم تا در پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های بخش کشاورزی استان از ظرفیت‌های بسیج سازندگی استفاده شود.

کشاورزی

به گزارش ایکنا از البرز، مهران طیران، فرمانده بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان و جمعی از مسئولان قرارگاه محرومیت‌زدایی، 13 خرداد با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، دیدار و پیرامون برنامه‌ها و ظرفیت‌های این بسیج و تقویت ارتباط دو مجموعه گفت‌وگو کردند.

فرمانده بسیج سازندگی استان البرز در این نشست به برنامه‌های بسیج برای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در حوزه‌های آب، مسکن، راه روستایی، اشتغال، اشاره کرد و گفت: پروژه‌های حوزه آبرسانی در دو بخش آبرسانی روستایی برای تأمین آب شرب روستایی و طرح آبخیز تا جالیز در حوزه آبرسانی کشاورزی و توسعه شبکه‌های انتقال آب کشاورزی انجام می‌شود که در حوزه آب شرب روستایی، ۱۳پروژه با آبفا در حال حاضر در دست اجرا داریم و امید می‌رود در حوزه کشاورزی نیز همکاری‌های خوبی در بستر قرارگاه محرومیت‌زدایی و زیرساخت از جانب جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی استان صورت گیرد.

طیران با اشاره به پروژه‌های بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۳۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌محور برای استان ایجاد شده است و می‌توانیم از این ظرفیت نیز در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی، در خصوص جذب تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره ۱۶ در حوزه اشتغال پایدار، گفت: امیدواریم همکاری خوبی بین دو مجوعه جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی استان صورت گیرد تا تولیدکنندگان حقیقی و حقوقی از جمله تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی از مزایای این تسهیلات بهره‌مند شوند.

این مسئول یکی از اولویت‌های مهم بسیج سازندگی، بخش کشاورزی دانست و حمایت از طرح‌های ایجادی، توسعه‌ای و تأمین تسهیلات سرمایه در گردش را از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: این تسهیلات در قالب تسهیلات اشتغال پایدار با هدف اشتغالزایی در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد.

فرمانده بسیج سازندگی استان البرز به ظرفیت‌های بسیج سازندگی در حوزه آموزش و ترویج اشاره کرد و تصریح کرد: هزار پایگاه بسیج در استان وجود دارد که از ظرفیت این شبکه مویرگی قوی در پایگاه‌های بسیج به راحتی می‌توانیم برای پوشش مباحث آموزشی و ترویجی استفاده کنیم.

طیران با بیان اینکه صدور مجوزهای مشاغل خانگی یکی دیگر از امکاناتی است که در حوزه کار جهادکشاورزی است و در حال حاضر این حوزه مغفول مانده است، افزود: موضوع فراخوان و مباحث سازماندهی با بسیج سازندگی و معرفی مربی که به لحاظ کارکرد مورد توافق طرفین باشد برای آموزش بهره گرفته شود که متقاضیان پس از صدور مجوز و اخذ تسهیلات می توانند شروع به کار کنند.

عبدالرضا روشن‌نژاد، سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان البرز، نیز در این نشست مشترک ضمن قدردانی از تعامل بسیج سازندگی با جهاد کشاورزی استان برای همکاری و یاری‌رساندن به دولت در سرعت بخشی به حل مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی، ابراز امیدواری کرد: با تقویت ارتباط، هم افزایی و همکاری بیش از بیش بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید و امنیت غذایی، گامی مثبت و اثربخش در توسعه بخش کشاورزی استان برداریم.

انتهای پیام
captcha