گفتمان کرامت را در جامعه نهادینه کنیم
کد خبر: 4063252
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵

گفتمان کرامت را در جامعه نهادینه کنیم

امام جمعه موقت شهر همدان گفت: نهادینه شدن گفتمان کرامت در جامعه امری لازم است از دهه کرامت به عنوان فرصت مغتنم در این راستا استفاده شود.

حسن طاهری امام جمعه موقتبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حسن طاهری، امام جمعه موقت شهر همدان امروز خردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه تاکید کرد: نهادینه شدن گفتمان کرامت در جامعه امری ضروری است از این رو باید جنبه‌های معرفتی برنامه‌های دهه کرامت به شکلی عمیق‌تر دیده شود که این موضوع به عنوان یک نیاز عارفانه در جامعه امروز مطرح است.

امام جمعه موقت همدان عشق و علاقه به امام رضا(ع) را یک ظرفیت و سرمایه بزرگ عنوان کرد و گفت: از ایام میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) که به عنوان دهه کرامت یاد می‌شود باید برای ترویج و توسعه فرهنگ کرامت استفاده کرد.

طاهری با بیان اينكه شناسایی، ترویج و گسترش این فرهنگ در دهه کرامت ضرورت دارد، افزود: این دهه بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ مودت به اهل بیت(ع) و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و هدایت جوانان در مسیر معنویت و تقوا است.

وی تصریح کرد: فرهنگ مودت و محبت به اهل بیت (ع) آثار معنوی چشمگیری در زندگی انسان دارد به عبارتی عشق و علاقه به امام هشتم شیعیان یک سرمایه بزرگ است که با توجه به فرصت زمانی‌ دهه کرامت باید از آن برای ترویج و توسعه فرهنگ کرامت استفاده کرد.

طاهری تاکید کرد: ما باید به عنوان مسلمان با مطالعه و یادگیری گفتار، رفتار و سیره ائمه اطهار (ع) به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید با هم‌افزایی‌ و همکاری دستگاه‌های مرتبط شخصیت، فضائل و احادیث نورانی امام هشتم(ع) به درستی ترویج شود، افزود: علاوه بر این حضرت معصومه (س) بانوی جوان دانشمندی بود که با امام رضا (ع) قرابت بسیاری داشت به طوری که طبق روایتی از امام صادق(ع) حضرت معصومه(س) می‌تواند تمام امت اسلام را شفاعت کند.

وی تصریح کرد:هر امام معصوم علاوه بر مشترکات با دیگر معصومین ویژگی‌های خاص خود را دارد و حضرت معصومه(س) نیز اینچنین است و البته ما علت عظمت او را نمی‌دانیم. 

امام جمعه موقت شهر همدان تاکید کرد: امامزادگانی که سند معتبر دارند همواره مورد احترام هستند و در بقاع آنها همیشه کارهای معنوی صورت می‌گیرد اما باید از موارد ساختگی جلوگیری شود تا احترام و عظمت امامان و امامزادگان تضعیف نشود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت برگزاری نماز جمعه تاکید کردوگفت: نماز جمعه وحدت و الفت را میان مسلمانان برقرار کرد و توانست ارتباط بیش از پیش مؤمنان با اسلام، انقلاب و رهبر انقلاب را فراهم کند.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: اگر تقوا داشته باشیم خدا به هر طریقی شده حیله دشمنان را نابود می‌کند و در نهایت نصرت از آن خداست.

انتهای پیام
captcha