اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی ملایر
کد خبر: 4066724
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
هم‌زمان با ایام تابستان

اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی ملایر

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر از اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هم‌زمان با شروع تابستان خبر داد و گفت: برنامه‌ها و کلاس‌های مختلفی از جمله کارگاه آموزش شاهنامه‌خوانی در کتابخانه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

سید مهدی آخشیک کتابخانه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، سیدمهدی آخشیک، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر از اجرای برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان هم‌زمان با شروع تابستان خبر داد و اظهار کرد: با همه‌گیری ویروس کرونا و تأثیرپذیری همه ارکان اجتماع از این میهمان ناخوانده، کتابخانه‌ها در فضای مجازی اقدام به برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی کردند.

وی افزود: در همین راستا اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقدام به اجرای طرح «کتاب‌رسان» به جهت رساندن کتاب به درب منازل اعضا کرد و تلاشی مضاعف در جهت خدمت‌رسانی به جامعه کتاب‌خوان شهرستان را سرلوحه کار خود قرار داد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر گفت: پس از بازگشایی سالن‌های مطالعه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی از وزارت بهداشت کار کتابخانه‌ها با جدیت ادامه پیدا کرد و اکنون در واپسین روزهای خردادماه این شهرستان با حدود هشت هزار عضو فعال در حال ورود به تابستانی گرم و پررونق در کتابخانه‌هاست که تا پایان سال پیش‌بینی رشد 20 درصدی برای اعضای کتابخانه‌های عمومی شده است.

وی همچنین از افزایش جذب اعضا و کتب اهدایی در سه‌ ماهه اخیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان خبر داد و افزود: در فصل تابستان کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی در کتابخانه‌های شهید آزموده شهر زنگنه و ولایت، نمایش هفتگی فیلم در سالن‌های نمایش کتابخانه‌های آیت‌الله فاضلیان و توحید، طرح کتاب یار در شهرهای زنگنه، سامن و ازندریان، کارگاه آموزش شاهنامه‌خوانی در کتابخانه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

آخشیک همچنین به طراحی و اجرای هشت مسابقه کتاب‌خوانی و خلاصه‌نویسی کتاب، کارگاه آموزش ادبیات کودک و نوجوان توسط اساتید برجسته ادبیات کودک شهرستان، کارگاه آموزش روان‌خوانی قرآن کریم در روستای پری و ده‌ها عنوان برنامه فرهنگی در سطح کتابخانه‌های شهرستان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: 22 باب کتابخانه در این شهرستان فعال است که هشت کتابخانه شهری و 13 باب کتابخانه روستایی و یک کتابخانه مشارکتی در زندان این شهرستان با زیربنایی حدود شش هزار و 166 مترمربع در حال خدمت‌رسانی به عموم مخاطبان هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر از افزایش 200 درصدی جذب کتب اهدایی در سال 1400 نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: حضور اقشار مختلف این شهر برای اهدای کتاب اقدامی بسیار پسندیده و قابل تقدیر است. بیش از دو هزار نسخه کتاب در سه ماهه نخست سال جاری فراهم شده است و امسال کانون فرهنگی قلم‌چی نیز بخش عمده‌ای از این اقدام شایسته را بر عهده داشته است.

وی تعداد کتاب‌های موجود در مخازن کتابخانه‌های عمومی شهرستان را بالغ بر 226 هزار کتاب عنوان کرد و از عموم علاقه‌مندان جهت حضور و پربار کردن ایام فراغت تابستان در کتابخانه‌های عمومی دعوت کرد.

انتهای پیام
captcha