کسب معرفت از سیره شهدا در عصر حاضر ضروری است
کد خبر: 4067585
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

کسب معرفت از سیره شهدا در عصر حاضر ضروری است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوی گفت: کسب معرفت از سیره شهدا در عصر حاضر بیش از گذشته ضروری است و خانواده‌ها باید در این مسیر گام بردارند.

کسب معرفت از سیره شهدا در عصر حاضر ضروری استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام خیرالله شریفی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوی 8 تیر در آیین دیدار با خانواده شهید علی‌اصغر الله‌یارلو که با همراهی فرمانده سپاه خوی سردار محمدباقر علایی ترتیب یافت، اظهار کرد: خانواده معظم شهدا در عمل ثابت کرده‌اند،‌ مظهر و نماد بارز روحیه انقلابی هستند.

وی با بیان اینکه، خانواده یک نعمت ارزشمند از هزاران نعمت الهی است، ادامه داد: خداوند متعال با توجه به شناختی که ذات و فطرت بشر دارد، برای انسان همسر و فرزندانی قرار داده است، تا به باطل روی نیاورده و به نعمت خدا کفر نورزند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوی با بیان اینکه، نگرش دین مبین اسلام به خانواده با مکاتب و دیدگاه‌های غیراسلامی، تفاوت ماهوی دارد، اضافه کرد: سایر مکاتب به این مبحث نگاه تک‌بعدی دارند، حال آنکه مقوله فوق بسیار عمیق و همه‌جانبه است و تمام ابعاد آن از آغاز تا انتها، در اسلام مورد توجه بوده و در هر مورد دستورات لازم توسط خداوند متعال ارایه شده است.

حجت‌الاسلام شریفی ضمن اشاره به اینکه، شرایط زندگی در جوامع مدرن و متکی بر فرهنگ و تمدن، به تدریج الگوهای خاصی را برای زندگی و رفتار ارایه کرده است، بیان کرد: این شرایط نوین، الگوهای رفتاری تازه‌ای را می‌طلبد، که می‌توان آنها را در قالب عنوان کلی سبک زندگی موردبررسی و مطالعه قرار داد.

وی یکی از این سبک‌های ارزشمند که قابلیت بررسی دارد، را سبک زندگی شهدا دانست و اضافه کرد: این شیوه زندگی براساس آموزه‌ها، ارزش‌های اسلامی و قرآنی بنا شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوی با بیان اینکه، در بینش فرهنگ و سبک زندگی شهدا ملاک برتری خانواده، برخورداری از فضیلت‌ها و ارزش‌های اسلامی است، ادامه داد: آگاهی از سبک زندگی متعالی شهدا مورد نیازهر خانواده است، تا از این طریق برای الگوبرداری اهتمام ورزیده و در مسیر سعادت گام بردارند، و اخلاق انسانی را در نهاد خود پیاده کرده و یک نگاه الهی به این کانون مقدس داشته باشند.

انتهای پیام
captcha