دشمن در حال ترویج مفاهیم روشنفکری همچون دوست اجتماعی است
کد خبر: 4067848
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

دشمن در حال ترویج مفاهیم روشنفکری همچون دوست اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تاکید کرد: دشمن در حال ترویج مفاهیم روشنفکری همچون دوست اجتماعی در جوامع ما است.

حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه َدر استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقيه در استان و امام جمعه همدان امروز ۱۰ تیرماه در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س)، اظهار کرد: خانواده در اسلام از مقد‌س‌ترین بنیان‌هاست، بنیانی که مبتنی بر رحمت، مودت و معاشرت است و این بنیان باید مبتنی بر مودت زن و شوهر باشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه در مقوله ازدواج با مشکلات اساسی مواجه هستیم، افزود: متاسفانه سیاست‌های غربی لیبرالی ساختار خانواده را تغییر داده و ساختارهای جدیدی در ازدواج در غرب مانند ازدواج سفید مطرح شده است که زن و شوهر به صورت رفاقت و به تعبیر دوست اجتماعی زندگی کنند و هر وقت خسته شدند هر کسی راه خود را در پیش بگیرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ازدواج قانونی و رسمی در همه ادیان و کشورهای دنیا حتی کفار وجود دارد افزود:در تمدن غربی ازدواج‌های بدون تعهد و ضابطه قانونی و شرعی را طراحی کردند، در حالی که باید دید این نگاه با بنیان خانواده چه می‌کند و انسان را به کجا می‌رساند.

شعبانی ادامه داد: طبق آمار در سال ۲۰۰۷ در آمریکا ۵۹ درصد فرزندان متولد شده محصول ازدواج رسمی هستند یعنی ۴۱ درصد محصول ازدواج قانونی نیستند و از منظر دین اسلام، مسیحیت و یهود مشروع نیستند.

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۲ در آمریکا حدود ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زوج به صورت ازدواج سفید با هم بودند، یعنی بدون ازدواج با هم زندگی می‌کنند و سعی دارند این نوع ازدواج را نیز در کشورهای آسیایی ترویج دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دشمن در حال ترویج مفاهیم روشنفکری چون دوست اجتماعی است، از منظر تمام ادیان الهی، حتی ادیان غیر الهی این مورد غیر مشروع و خلاف شرع است و نقطه غم‌انگیز در فضای مجازی این است که در کشور ما مسأله ازدواج سفید از سوی برخی به طور علنی تبلیغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شاهد تسامح مسئولان فضای مجازی در حوزه ترویج ازدواج سفید و رسوم شیطانی هستیم که این موضوع بسیار غم‌انگیز است اظهار کرد: امروز در فضای مجازی هنجارهای الهی ما را به سخره می‌گیرند و جالب اینکه مسئولان فضای مجازی چشم خود را بر این سخره‌ها بسته‌اند!.
شعبانی با انتقاد از اینکه چرا مسئولان فضای مجازی را مدیریت نمی‌کنند، افزود: امروز ازدواج سفید و داشتن فرزندان نامشروع را علناً در فضای مجازی و رسانه‌ای ترویج می‌دهند و این هنجارشکنی ها نظام ارزشی ما را به خطر می‌اندازند و کسانی که می‌توانند کاری کنند و نمی‌کنند، باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها آگاه باشند وقتی بستر حلال را سخت می‌کنیم، وقتی ازدواج را برای جوان تبدیل به یک امر مشکل می‌کنیم، طبیعی است که اتفاقات دیگری بیفتد. البته این مورد نیز برای جوان حق شرعی ایجاد نمی‌کند که وقتی شرایط حلال نیست، وارد عرصه حرام شود، باید عفت را رعایت کرد اما اسلام تأکید می‌کند که باید مسیر ازدواج را سخت نگرفت.

شعبانی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) اول ازدواج مستأجر بوده است، تصریح کرد: باید با الگوگیری از ایشان مهریه‌های سنگین را کنار بگذاریم، اسراف در هزینه‌های مراسم ازدواج، جهیزیه سنگین برای چشم و هم چشمی را کنار بگذاریم.

وی تاکید کرد: زوج‌های جوان کلاس‌های مشاوره پیش از ازدواج را جدی بگیرند،هر روز هم به رسم‌های غلط افزوده می‌شود و ازدواج دست و پاگیر شده بهانه‌های مختلف و سختگیری‌ها به آن اضافه می‌شود.

شعبانی با تاکید بر اینکه ازدواج را باید آسان بگیریم افزود: حضرت علی(ع) اول ازدواج مستأجر بوده است، ما نیز باید با الگوگیری از ایشان مهریه‌های سنگین و اسراف در هزینه‌های مراسم ازدواج، جهیزیه سنگین برای چشم و هم چشمی را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی قرار گرفتیم، یادآور شد: ایده‌ حقوق بشر در سازمان‌های بین‌المللی پس از جنگ‌های جهانی شکل گرفت که قرار بود از حقوق ذاتی بشر دفاع و رنج‌های مردم مظلوم را را تقلیل دهد و در توسعه عدالت کمک و کرامت بشر را حفظ کند، اما آیا این سازمان به اهداف خود رسیده است؟

شعبانی گفت: امروزه می‌بینیم که این ایده امروز وسیله‌ای برای اتهام‌زنی به کشورهای دیگر شده است، شاید آن زمان که این ایده شکل گرفت، طراحان آن تصور نمی‌کردند حقوق بشر به ابزار فشار به کشورهای دیگر تبدیل شود و نه تنها کرامت بشر را حفظ نکند بلکه وسیله ای برای برچسب زدن به مخالفان دولت‌های غربی و استعماری قرار گیرد.

وی ادامه داد:  از کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند، سؤال می‌کنیم چرا اسلحه به کشورهای یاغی می‌دهید؟ چرا یکبار آنها محکوم نمی‌کنید و چشم بستید؟ اگر قائل به حقوق بشر هستید، چرا دارو را برای بیماران تحریم می‌کنید؟ چرا جنگ اقتصا
دی تمام‌عیار علیه‌ مردم اعمال می‌کنید؟

شعبانی گفت: تحریم هایی که این کشورهای غربی اعمال می‌کنند یکی ازمصادیق خشونت است که امروز به بهانه حقوق بشر انجام می‌شود و این مدعیان حقوق بشر هستند که به بهانه‌های مختلف، جنگ اقتصادی راه‌اندازی می‌کنند و تحریم می‌کنند که این اتفاق نه تنها برای کشور ما بلکه با هر کشوری که مطابق قوانین و خواسته‌های آنها نباشد، رخ می‌دهد.

امام جمعه همدان گفت: غرب بمباران‌های اتمی انجام داده اما ما را متهم به ساخت بمب اتم می‌کند، تاریخ به یاد دارد که هزاران نفر با بمب‌های شیمیایی آنها کشته شده اما مدام ما را متهم می‌کنند.

شعبانی یادآور شد: سخن گفتن کشورهای غربی از حقوق بشر به طنز شبیه است سوال اینجاست در این سال‌های گذشته حقوق بشر در یمن و افغانستان کجاست؟ آیا حقوق بشر تنها در کشورهای غربی انجام می‌شود؟

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: این جشنواره مخاطب چند ۱۰ هزار نفری دارد و می‌تواند برای استان آورده‌های مختلف داشته باشد اما اول باید آسیب‌شناسی شده و نتایج و دستاوردهای مثبت و منفی آن بررسی شود.

شعبانی تاکید کرد: از جشنواره‌ها باید برای هویت‌بخشی و فرهنگ اسلامی و ملی کمک گرفت تصریح کرد: مجموعه‌های نخبگان، تربیتی و متولیان فرهنگ کودکان و نوجوانان و هنر باید مراقبت کنند تا جشنواره‌ای داشته باشیم که متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما باشد.

 

انتهای پیام
captcha