حضور نویسنده بین‌المللی کتاب کودک در همدان
کد خبر: 4068794
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶

حضور نویسنده بین‌المللی کتاب کودک در همدان

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس همدان از حضور نویسنده بین‌المللی کتاب کودک در تیرماه در استان خبر داد.

محمد برخوردار، مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدانمحمد برخوردار، مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از حضور «کلر ژوبرت» نویسنده بین‌المللی کتاب کودک در ماه جاری در استان خبر داد.

وی یادآور شد: اداره‌کل حفظ آثار در نظر دارد سلسله کارگاهی را با حضور این نویسنده بین‌المللی برای نویسندگان در حوزه کودک و نوجوان برگزار کند.

برخوردار با اشاره به ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در بین کودکان و نوجوانان، گفت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی و تبلیغی غرب و نفوذ فرهنگ تفکر غرب‌گرایانه در کشور، ضرورت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برای کودکان و نوجوانان بیش از پیش حیاتی شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا لازم است الگوهای واقعی را به کودکان معرفی و در زمینه مسیر تربیتی شهدا که خود آن را انتخاب کردند و موجب تعالی آنها نیز شد برای کودکان تبیین کنیم.

برخودار اضافه کرد: یکی از مواردی که موجب تبیین این راه می‌شود تدوین کتاب‌های کودک و نوجوان است. به همین منظور اداره‌کل حفظ آثار در نظر دارد سلسله کارگاه‌هایی را به‌منظور استفاده از ظرفیت نویسندگان همدانی در حوزه کودک و نوجوان برگزار کند.

وی ادامه داد: کلر ژوبرت، نویسنده بین‌المللی فرانسوی است که در ایران زندگی می‌کند و در حوزه کودک بسیار فعال است که در تیرماه قرار است به همدان سفر کرده و در زمینه خصوصیات داستان کودک، شیوه‌های نگارش آن، انواع شخصیت این داستان‌ها، مراحل شکل‌گیری یک کتاب کودک و... کارگاهی را با حضور نویسندگان همدانی برگزار کند.

برخوردار تصریح کرد: ظرفیت شرکت در این کارگاه محدود بوده و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام با شماره ۰۹۳۰۱۰۱۰۸۱۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha