احداث زائرسرای قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری در مرز شلمچه
کد خبر: 4069201
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

احداث زائرسرای قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری در مرز شلمچه

استاندار چهارمحال‌وبختیاری از احداث زائرسرای قمر بنی‌هاشم(ع) در مرز شلمچه برای ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) خبر داد و گفت: امکانات خوبی در موکب‌های اربعین حسینی برای ارائه خدمات به زائران حسینی استان پیش‌بینی شده است.

دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری با رئیس ستاد عتبات عالیات

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، شامگاه ۱۵ تیرماه در دیدار با رئیس ستاد عتبات عالیات کشور با اشاره به اینکه عشق وافری برای زیارت امام حسین(ع) بین شهدا و رزمندگان وجود داشت، اظهار کرد: امروز به برکت خون شهیدان، عاشقان ائمه می‌توانند به زیارت عتبات عالیات بروند.

حیدری افزود: پیش‌بینی می‌شود مردم پس از دو سال کرونایی از پیاده‌روی اربعین استقبال خوبی داشته باشند، بنابراین ضرورت دارد امکانات برای رفاه زائران فراهم شود، به همین منظور در کشور تعاملات خوبی برای این گردهمایی میلیونی در کشور عراق صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امکانات خوبی در موکب‌های اربعین حسینی برای ارائه خدمات به زائران حسینی پیش‌بینی شده است، یادآور شد: به‌ نظر می‌رسد جای برنامه‌های فرهنگی در این ایام خالی است، دشمنان جمهوری اسلامی از معرفی شهدا و ترویج مکتب شهید سلیمانی واهمه دارند و برخلاف شعار آزادی برای این مسئله محدودیت ایجاد می‌کنند، باید موکب‌های فرهنگی نیز دایر شود.

حیدری با تأکید بر اینکه کنگره بزرگ اربعین حسینی نیازمند پیوست فرهنگی است، تصریح کرد: ستاد اربعین حسینی برای برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای ارائه خدمات به زائران در چهارمحال و بختیاری تشکیل شده است.

استاندار از احداث زائرسرای قمربنی‌هاشم(ع) در مرز شلمچه برای ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) خبر داد و گفت: احکام هیئت امنا در حال ابلاغ است، اربعین می‌تواند فرصتی برای پیوند بین مردم کشورهای ایران و عراق برای توسعه گردشگری باشد، ستاد عتبات عالیات می‌تواند این امر را تسهیل کند.

وی با تأکید بر اینکه تنها کارخانه چادرمشکی در شهرکرد فعال است، تأکید کرد: چادر مشکی تولیدی در استان بسیار باکیفیت است و قیمت پایینی نسبت به محصول مشابه دارد، می‌توان از این ظرفیت برای صادرات به کشورهای عربی و هدیه توسط ستاد عتبات عالیات استفاده شود.

انتهای پیام
captcha