برگزاری جشنواره رویش با میزبانی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4070380
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

برگزاری جشنواره رویش با میزبانی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری ششمین جشنواره منطقه‌ای رویش از ۲۴ تا ۲۷ تیرماه و به میزبانی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

جشنواره رویش

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، عبدالرضا فتاحی، رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۲۱ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به نقش مهم و مؤثر خبرنگاران در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، اظهار کرد: این قشر زمینه بسترسازی پیشرفت و توسعه در تمامی مباحث را برعهده دارند و می‌توانند با انعکاس رویدادهای مهم، سطح فرهنگی جامعه را ارتقا دهند، از طرفی خبرنگاران نقش روشنگری جامعه را عهده‌دار هستند.

وی در ادامه افزود: ششمین جشنواره منطقه‌ای رویش از ۲۴ تا ۲۷ تیرماه به میزبانی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد، این جشنواره علاوه بر استان در قطب‌های دیگر کشور از جمله گلستان، همدان، زنجان و کرمان و در بازه‌های زمانی متعدد برگزار می‌شود.

فتاحی گفت: در این جشنواره استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و هرمزگان حضور خواهند داشت که در این مدت چهارمحال و بختیاری میزبان ۱۲۰ دانشجو معلم خواهد بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری شناسایی و راهبری ظرفیت‌های موجود در دانشجو معلمان، توانمندسازی آن‌ها، تدوین برنامه‌های عملیاتی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و تشویق و ترغیب دانشجو معلمان در ابعاد مختلف فرهنگی را از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد و گفت: محورهای جشنواره منطقه‌ای رویش شامل برپایی نمایشگاه به منظور به نمایش گذاشتن دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی در سطوح مقاله، کتاب، نشریه و پژوهش است، البته باید این فعالیت‌ها از ابتدای اسفندماه سال ۹۹ تا ابتدای اسفند ۱۴۰۰ عرضه شده باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه توانمندسازی دانشجویان از دیگر محورهای جشنواره منطقه‌ای رویش است، تصریح کرد: حدود پنج کارگاه به مدت ۱۰ ساعت با هدف توانمند شدن دانشجومعلمان در حوزه طراحی برنامه فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی فرهنگی و توانمند شدن گروه‌های کوچک دانشجویی پیش‌بینی شده است.

فتاحی در خصوص نشست‌های علمی فرهنگی، اضافه کرد: با برگزاری این کارگاه‌ها دانشجو معلمان باید با نحوه برگزاری نشست‌های علمی فرهنگی آشنا و هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده به سمت فعالیت‌های فرهنگی حرکت کنند، از طرفی لازم است به سطحی برسند تا خود بتوانند، نشست‌های علمی فرهنگی را برگزار و مدیریت کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: باید دانشجو معلمان با افراد هم‌تراز خود و نهادهایی که در سطح جامعه هستند ارتباط موثری برقرار کنند، البته در دستورالعمل اجرایی این جشنواره آشنایی با شیوه‌های ارتباط موثر پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: با برنامه‌های پیش‌بینی شده، باید هویت کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی نهادینه شود.

فتاحی در خصوص نحوه داوری، توضیح داد: داورانی از چهارمحال و بختیاری و دیگر استان‌ها انتخاب می‌شوند که پس از ارزیابی دستاوردهای ارائه شده توسط داوران، سه کانون برتر فرهنگی و سه انجمن علمی برتر به دبیرخانه مرکزی معرفی خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از دانشجومعلمان انتظار می‌رود با حضور در کارگاه‌های تخصصی به دانش‌افزایی و توانمندی لازم دست یابند تا بتوانند برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی فرهنگی را مدیریت کنند، همچنین انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی خود را از لحاظ کمی و کیفی توسعه دهند و برنامه عملیاتی برای حوزه کاری خود تدوین کنند.

وی با اشاره به تحصیل حدود یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجو در مراکز پردیس بحرالعلوم، پردیس شهید باهنر و مرکز آموزشی شهید رجایی فرخشهر، تصریح کرد: دانشجویان در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم ابتدایی، مشاوره و علوم تربیتی تحصیل می‌کنند.

فتاحی یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان نمی‌تواند نیاز یک ساله آموزش و پرورش بلکه بخشی از آن را تامین می‌کند و بخش دیگر از طریق جذب مهارت‌آموزان ماده ۲۸ و از طریق آزمون استخدامی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha