تلاش برای رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان قزوینی در اوقات فراغت
کد خبر: 4070680
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

تلاش برای رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان قزوینی در اوقات فراغت

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش است که با هدف‌ رشد همه جانبه شخصیت دانش‌آموزان، تقویت روحیه خودباوری، فراهم‌سازی زمینه‌های مشارکت دانش‌آموزان و اولیا آنان در جهت شرکت عملی در سازندگی کشور و بهره‌مندی از اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان به منظور رشد مهارت‌های آن‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌شود.

نقی سیاهکالی مدیرکل آموزش و پروش قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، نقی سیاهکالی، مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین، چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ در شورای آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به پروژه «مهر» که از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ شده است؛ بیان کرد: در ادامه سیاست‌های پروژه مهر، بحث بازگشایی مدارس به صورت جدی در حال پیگیری است و قطعاً مدارس در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری خواهد بود.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام در مقاطع ابتدایی پایان یافته و در مقاطع متوسطه در حال انجام است و در تلاش هستیم در سال تحصیلی جدید از ظرفیت‌های آموزش مجازی نیز در راستای تکمیل آموزش حضوری استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: تعداد محدودی از مدارس ابتدایی و متوسطه اول در سطح استان از نظر پذیرش جنسیتی مختلط است که با کمک اداره کل نوسازی مدارس در حال جداسازی این مدارس هستیم.

وی با اشاره به اینکه سنجش سلامت روان دانش آموزان نیز همچون سلامت جسم در دستور کار قرار دارد، افزود: آموزش و پرورش تلاش می‌کند تمامی دانش‌آموزان پیش از ورود به مدرسه پایش شوند تا دانش‌آموزانی که از نظر سلامت دچار اختلال هستند از سایر دانش‌آموزان جدا و در مدارس مربوط تحصیل کنند.

سیاهکالی آموزش جبرانی را از دیگر مباحث مهم این اداره کل دانست و اظهار کرد: با آموزش جبرانی دانش‌آموزانی که در دروسی چون ریاضی ضعیف هستند، جهت جبران ضعف خود موظف به گذراندن دوره‌های آموزشی در تابستان می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش است که با هدف‌ رشد همه جانبه شخصیت دانش‌آموزان، استمرار فعالیت‌های پرورشی، تربیتی، ورزشی و آموزشی، ارتقاء سطح دانش و بینش اعتقادی، اجتماعی و مهارت‌های فنی، حرفه‌ای و هنری دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری، همیاری و مسئولیت‌پذیری در دانش آموزان، فراهم‌سازی زمینه‌های مشارکت دانش آموزان و اولیا آنان در جهت شرکت عملی در سازندگی کشور و بهره‌مندی از اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان به منظور رشد مهارت‌های آن‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha