لزوم تاکید بر سلامت معنوی در جامعه اسلامی
کد خبر: 4072392
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران:

لزوم تاکید بر سلامت معنوی در جامعه اسلامی

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: سلامت معنوی در جامعه اسلامی مورد تاکید است و باید بیش از پیش به این مهم توجه شده و طبق سیره بزرگان این عرصه عمل شود.

علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، امروز 30 تیرماه، در مراسم یادواره ایثار لاله‌ها و بزرگداشت شهدای مدافع سلامت که در ساختمان شهدای سلامت برگزار شد، اظهار کرد: توفیق بزرگی نصیب همه ما شده تا در محفل بزرگداشت شهدای مدافع سلامت حاضر شدیم و باید همانند شهیدانی همچون دکتر خوارزمی با تمام توان در حوزه تخصصی‌مان در مسیر خدمت به مردم گام برداریم.

وی تصریح کرد: پزشکان در هرکجا که نیاز بوده در پشت صحنه و حتی در خط مقدم حاضر بودند و با حضور قهرمانانه و ایثارگرانه خود اقدامات ارزشمندی در جهت درمان بیماران و مجروحان داشتند.

مرندی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر خدمت‌رسانی به محرومان در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت تاکید دارند، خاطرنشان کرد: ما باید سطح کمی و کیفی خدماتمان به‌گونه‌ای باشد که آحاد مختلف جامعه به‌طور یکسان از آن برخوردار شوند و شهید خوارزمی نمونه بارز خدمت‌رسانی به آحاد مختلف جامعه از جمله اقشار محروم بود و باید در مسیر ارائه خدمت شایسته به مردم از این شخصیت‌ها الگو بگیریم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران افزود: در سال‌های اخیر بارها بر موضوع سلامت معنوی تاکید شده و باید در جامعه اسلامی بیش از پیش به این مهم توجه شده و اینکه طبق سیره بزرگان این عرصه عمل شود.

وی با تاکید بر اینکه اساتید زیادی در زمان موشک‌باران صدام به محرومان خدمت می‌کردند، گفت: از تمامی پزشکان متخصص و فوق تخصص به‌ویژه نسل‌های جدید این عرصه می‌خواهیم که در مسیر خدمت به همنوع از یکدیگر سبقت بگیرند، چیزی که در ایام بحران کرونا بارها و بارها دیده شده است.

مرندی بیان کرد: در شرایط بسیار سخت کرونایی، هیچکس جرات ارتباط با بیماران کرونایی را نداشت، اما جامعه پزشکی شجاعانه و جسورانه حاضر شدند و طبق قسمی که یاد کرده بودند تا پای جان در مسیر درمان و بهبودی آنان ایستادند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: سلامت یک نعمت بزرگ از جانب ایزدمنان است و باید همواره قدر موهبت الهی را بدانیم، لذا ضروری است به توصیه‌های بزرگان و در رأس آنان مقام معظم رهبری در مسیر انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا به‌خوبی و به‌موقع عمل کنیم تا تلاش‌های خادمان حوزه سلامت به نتیجه مطلوب و ایده‌آل برسد.

وی تاکید کرد: معلمی شغل انبیاء است و یک گروه آنان اساتید رشته‌های پزشکی هستند که آخرین و به‌روزترین آموزه‌ها را به دانشجویان خود آموزش می‌دهند تا بتوانند خدمت‌رسان خوبی در امر سلامت آحاد مختلف جامعه باشند.

انتهای پیام
captcha