توانمندسازی نیازمندان؛ رویکرد جدید کمیته امداد
کد خبر: 4073525
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

توانمندسازی نیازمندان؛ رویکرد جدید کمیته امداد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: نوع خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) نسبت به گذشته متفاوت است و امروز در کنار کمک معیشت، به دنبال یافتن راه حلی برای برون‌رفت خانواده از مشکل و توانمندسازی آنان هستیم.

کمیته امداد قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، علی اصغر کشاورز حسین آبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین، در نشست صمیمانه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با مردم روستای شنستق علیا که در مسجد این روستا برگزار شد، بیان کرد: حضور در بین مردم، به ویژه در مناطق دوردست و محروم و توجه به مسائل و مشکلات آنان یکی از وظایف مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: در کنار حضور مسئولان این نهاد در بین مردم، سامانه امداد هوشمند هم این امکان را می‌دهد که متقاضیان دریافت خدمت از کمیته امداد در هر نقطه‌ای از استان، با ورود به این سامانه و تکمیل اطلاعات مربوطه، تقاضای خود را ثبت و از همین طریق بخش قابل توجهی از درخواست خود را پیگیری کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده خدمت به هم استانی‌های عزیزی است که به نوعی دچار مشکل شده‌اند، اما نوع خدمات نسبت به گذشته متفاوت است.

وی بیان کرد: امروز در کنار کمک معیشت برای رفع فوری مشکل معیشتی خانواده، به دنبال یافتن راه حلی برای برون‌رفت خانواده از مشکل و توانمندسازی آنان هستیم.

کشاورز حسین آبادی تصریح کرد: امروز متأسفانه با جوانانی روبه‌رو هستیم که سرشار از انرژی هستند ولی توانایی حرفه و مهارتی خاصی ندارند، مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده است ارائه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان ساکن روستاها است.

وی خاطرنشان کرد: مشاغلی مانند مسافرکشی و مغازه داری در جامعه اشباع شده از این رو اولویت پرداخت تسهیلات اشتغال، با مشاغل نوین و نوآور است که در بازار کار توجیه اقتصادی داشته باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: بسته تشویقی ویژه کارفرمایان برای جذب نیروی کار همچنان فعال است و کارفرمایان به ازای جذب هر نیروی کار تحت حمایت کمیته امداد می‌توانند تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت و یا پرداخت حق بیمه نیروی کار جذب شده از سوی کمیته امداد امام (ره) را انتخاب کنند.

انتهای پیام
captcha