تعهد کویت به تحریم رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4074933
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

تعهد کویت به تحریم رژیم صهیونیستی

کویت در نشست کنفرانس مسئولان دفاتر منطقه‌ای برای تحریم رژیم صهیونیستی، بار دیگر بر پایبندی خود به تحریم رژیم اسرائیل، محصولات و شرکت‌های مرتبط با آن تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مشاری الجارالله، نماینده کویت در این نشست گفت: برای هر کالایی که مشکوک به «اسرائیلی» بودن یا متعلق به شرکت‌های ممنوعه باشد، اقدامات لازم انجام شده و طبق دستورات رئیس اداره کل گمرک و توصیه‌های دفاتر تحریم، ضبط می‌شود.

الجارالله، محقق حقوقی دفتر تحریم رژیم صهیونیستی در اداره کل گمرک، افزود: ریاست کنفرانس مسئولان دفاتر منطقه‌ای برای تحریم رژیم صهیونیستی از نقش دفتر تحریم این رژیم در کویت قدردانی و تأکید کرد: این مرکز یکی از فعال‌ترین دفاتری است که در این زمینه با دبیرخانه اتحادیه کشورهای عربی همکاری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه قوانین تحریم ابزاری برای فشار بر رژیم صهیونیستی است، بر اهمیت ادامه اجرای تصمیمات اتخاذ شده در این کنفرانس و توصیه‌ها ارائه شده در آن تأکید کرد.

الجارالله با اشاره به اینکه در این کنفرانس تعدادی از موضوعات از جمله تحریم شماری از شرکت‌ها مطرح شده است که قوانین مرتبط با عدم همکاری با رژیم صهیونیستی را نقض کرده‌اند، تصریح کرد: ادعا شده است، شرکت معینی وجود دارد که وظیفه تأمین کامیون‌ها و مواد لازم را برای ارتش این رژیم بر عهده دارد، اما هیچ سند قطعی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کویت خواستار ارائه فرصت به دفتر فلسطین برای اثبات این نظر خود در خصوص ارتباط این شرکت با رژیم صهیونیستی شده است، تأکید کرد: با توجه به «جدی بودن این موضوع» این توصیه به جلسه بعدی ارجاع خواهد شد.

اجلاس گروه‌های فلسطینی در الجزایر

به گزارش القدس العربی، رئیس‌جمهور الجزایر نیز از نشست سازمان آزادی‌بخش فلسطین خبر داد که در آن همه گروه‌های فلسطینی شرکت خواهند کرد. به گفته وی این نشست پیش از اجلاس سران اتحادیه عرب برگزار خواهد شد که قرار است در اوایل نوامبر (آبان ماه) سال جاری باشد.

تبون تصریح کرد: ما همراه فلسطین و  سازمان آزادی‌بخش فلسطین هستیم که تنها نماینده مردم فلسطین است. همه گروه‌های فلسطینی، از جمله حماس، به الجزایر اعتماد زیادی دارند، چرا که ما اعتبار داریم و هیچ منفعتی شخصی در این میان نداریم.  

تبون با اشاره به اینکه کشورش روند نزدیک کردن دیدگاه رهبران مختلف فلسطینی برای تأمین منافع فلسطین را آغاز کرده است، تأکید کرد که این دیدارها تا بازگشت اوضاع روال عادی خود ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha