شهید همدانی زمینه‌های بصیرت‌افزایی را برای مردم ایجاد کرد
کد خبر: 4077262
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

شهید همدانی زمینه‌های بصیرت‌افزایی را برای مردم ایجاد کرد

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: حاج حسین همدانی در فتنه 88 زمینه‌های بصیرت‌افزایی را برای عموم مردم ایجاد کرد تا مردم خودجوش پای کار آمدند و آن غائله را ختم کردند؛ در اصل کار بزرگ حاج حسین همراه کردن مردم در سرکوب فتنه 88 بود که خود آنها به صحنه آمدند.

مظاهر مجیدی فرمانده سپاه همدانمظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان در مورد اظهارات توهین‌آمیز اخیر یکی از سران فتنه، اظهار کرد: آنچه که برای استکبار و ایادی آن ایجاد حساسیت می‌کند فرهنگ شهید و شهادت است. فرهنگ شهدایی همچون سردار حاج حسین همدانی و حاج قاسم سلیمانی که در جهان در حال خودنمایی است و روز به روز در حال رشد است و مورد خوشایند جبهه استکبار نیست.

وی با بیان اینکه حرکت‌های بزرگی به دنبال این فرهنگ در جهان در حال رقم خوردن است، توضیح داد: سپاه که علمدار مبارزه با استکبار است وقتی گلوی استکبار را به فشار می‌آورد آنها هم عکس‌العمل نشان می‌دهد، وقتی قلمروی امن آنها به هم می‌ریزد اقداماتی پیش پا افتاده‌ای همچون صدور بیانیه انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه همدان یادآور شد: حاج حسین همدانی از فرماندهانی بود که در گلوگاه‌های حساس در مقابل دشمن ایستاد و راهی را نشان داد که بسیار روشن است.

مجیدی با اشاره به نقش سردار همدانی در سرکوب فتنه سال 88 اظهار کرد: وقتی حاج حسین در این جریان نقطه اصلی فتنه را شناسایی کرد و آن را هدف قرار داد قطعا فتنه‌گران را به فکر انتقام می‌اندازد مانند جریان شهید صیاد شیرازی که ماه‌ها به دنبال از بین بردن این شهید عزیز بودند، در فتنه 88 هم دقیقا همان اتفاق افتاد هرچند حاج حسین دیگر در بین ما حضور فیزیکی ندارد اما فرهنگ و راه او همچنان پا برجاست.

وی با تأکید بر اینکه فتنه‌گران 88 به‌دنبال زدن شخصیت حاج حسین همدانی هستند، ادامه داد: همان‌طور که امروز در جبهه مقاومت به خاطر ایستادگی که دارند جبهه استکبار هزاران موشک بر سر آنها می‌ریزد، اما این راه همچنان پیروان خود را دارد، به لطف خدا در دهه محرم هیئت‌ها و مراسمی که به دست حاج حسین در همدان شکل گرفته بود مثل مراسم هیئت رزمندگان و حسینیه ثارالله(ع) بسیار پرشور بود که این امر نشان می‌دهد راه این شهید زنده است و ان‌شاءالله زمینه‌ساز ظهور است.

مجیدی با اشاره به قیاسی که سردار همدانی از ماجرای فتنه و دفاع مقدس داشت، تصریح کرد: به گفته این شهید بزرگوار فتنه هشت ماه سال 88 بسیار شبیه جنگ هشت ساله دفاع مقدس بود با این تفاوت که در جبهه صفوف دشمن واضح بود و دیده می‌شود اما در فتنه به خاطر فضای غبارآلود تشخیص جبهه دشمن بسیار سخت بود و با گذشت زمان مرزبندی‌ها مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: حاج حسین در فتنه، زمینه‌های بصیرت‌افزایی را برای عموم مردم ایجاد کرد تا مردم خودجوش پای کار آمدند و آن غائله را ختم کردند و در نهایت خود فتنه‌گران با آتش زدن خیمه و پرچم عزای امام حسین(ع) ماهیت خود را نشان دادند و مردم خود را از آنها جدا کرده و متوجه شدند آنها همراه با مردم نیستند.

مجیدی گفت: کار بزرگ حاج حسین همراه کردن مردم در سرکوب فتنه 88 بود که خود آنها به صحنه آمدند و جریان را به دست گرفتند، در جبهه مقاومت مردم خودشان علمدار می‌شوند و برای مقابله با استکبار پافشاری می‌کنند.

وی در پایان به تجمع اعتراض آمیز مردم همدان در پی این اهانت اشاره کرد و گفت: این تجمع فردا، ساعت 11 در محل امامزاده عبدالله(ع) همدان با حضور مردم برای اعتراض به این اقدام فتنه‌گران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha