شهید حسین همدانی به تنهایی یک ملت بود
کد خبر: 4077587
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

شهید حسین همدانی به تنهایی یک ملت بود

امام‌جمعه ملایر گفت: شهید حاج حسین همدانی خودش به تنهایی یک ملت بود که در کنار همسنگر و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام‌جمعه ملایر، ظهر امروز، 21 مردادماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این شهرستان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: خطبه‌ای که سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا در مقابل دشمن خواند نشان می‌دهد که هدف امام حسین(ع) جنگیدن نیست بلکه هدایت جامعه و نسل بشر و نجات بشریت از منجلاب ضلالت و گمراهی است.

وی با بیان اینکه رسالت امام هدایت جامعه است، افزود: امام بشر را به سمت موعظه و پیروی از قرآن هدایت می‌کند، چراکه قرآن مایه هدایت انسان‌های با تقواست. موعظه و هدایت بزرگترین هدف انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) است. موعظه انسان را از هوای نفس و گناه باز می‌دارد و انسان را از خواب غفلت بیدار می‌کند و مایه هدایت انسان به سعادت و سر منزل مقصود می‌شود.

امام‌جمعه ملایر با بیان اینکه موعظه دل‌ها را زنده می‌کند، گفت: خداوند خود موعظه‌گر است و به بهترین وجه موعظه می‌کند، حتی پیامبر خدا هم از جبرئیل می‌خواهد تا ایشان را موعظه کند اما متأسفانه در جامعه امروز موعظه و فرد موعظه‌گر را تخریب می‌کنند و باب موعظه و نصیحت امروز در جامعه کمتر شده است.

وی افزود: کسانی که اهل موعظه و نصیحت بودند نجات پیدا کردند و ما باید از موعظه دیگران استقبال کنیم و هم به یکدیگر تذکر دهیم و اگر منکری دیدیم در خانه، میهمانی‌ها و جامعه تذکر دهیم و یکی از برکات این تذکرها این است که خداوند قلم عفو بر گناهان ما می‌کشد. طبق روایات موعظه بزرگ‌ترین صدقه و ثواب آن افضل از یک سال عبادت است.

امام‌جمعه ملایر در بخش دیگری از سخنانش به روز حمایت از صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: در سفر ریاست جمهوری به همدان و سفر وزیر جهاد کشاورزی به عنوان نماینده ایشان به ملایر با بازدیدی که داشتند در زمینه حوزه انگور و شیره بسیار تأکید شد و دولت متعهد شد که این بحث را دنبال کند. قطعا توجه به صنایع کوچک و صنایع تبدیلی می‌تواند باعث انسجام در حوزه کشاورزی شهرستان شده و تحول اقتصادی بزرگی را برای کشاورزان و توسعه شهرستان به همراه داشته باشد. اگر از صنایع تبدیلی در شهرستان حمایت نشود باعث خام‌فروشی در محصول شده که قطعا به ضرر کشاورزان خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری 23 مرداد به‌عنوان روز مقاومت اسلامی، بیان کرد: در سال 2006 حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه علیرغم میل باطنی و تلاش دشمنان پیروز شد و برگ زرینی بر جبین جبهه مقاومت نشست و این روز به‌عنوان روز مقاومت اسلامی نامگذاری شد و به برکت همین مقاومت‌ها و پیروزی‌ها، جنبش‌های متععدی شکل گرفت لکه همراه با پیروزیهای دیگری بود که نمونه آن پاسخ  مقاومت به جنگ اخیر رژیم صهیونیستی بود که جنگ 33 روزه به جنگ سه روزه ختم شد.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اینکه قدرت آمریکا در حال افول است، گفت: در این صورت قدرت رژیم صهیونیستی نیز بیش از پیش در حال افول است، چراکه آن‌ها نتوانستد بر جنبش‌های جهاد اسلامی فائق بیایند و خود خواستار آتش‌بس شدند.

برقراری این موفقیت‌ها را حاصل حمایت‌ها و کمک‌های ایران اسلامی به گروه‌های مقاومت دانست و تأکید کرد: کمک‌های فناورانه و فکری شخصیت‌های بزرگ نظامی کشور از جمله سردار حاج حسین همدانی گروه‌های مقاومت را این چنین قدرتمند کرده است.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به توهین یکی از سران فتنه به شهید مدافع حرم حاح حسین همدانی تصریح کرد: در پاسخ  به این اراجیف باید گفت اگر امثال حاج حسین همدانی نبود ما باید با داعش در همدان می‌جنگیدیم و این برکت خون شهدایی چون حبیب حرم است که امروز در سایه امنیت و آسایش هستیم.

وی با بیان اینکه این سردار، سردار پرافتخار است و سودای خدمت بر سر داشت، خطاب به سران فتنه گفت: شما سودای جنایت بر سر دارید و جنایت شما را از سال 88 به این طرف مردم فراموش نکرده‌اند و اگر امروز مردم ما زیر بار سنگین تحریم اقتصادی دشمن هستند مسبب آن شما فتنه‌گران هستید که به آمریکا نامه دادید که ایران را تحریم کنند و تحریم ‌های شدید از سال 88 شروع شد حالا سنگ مردم را به سینه می‌زنید و آیا حیا نمی‌کنید؟

وی افزود: دشمنان این سردار را به‌عنوان مغز  نخبه جنگ‌های نا منظنم می‌شناسند و ایشان بود که فتنه 88 در تهران را کور کرد و چشم فتنه را از حدقه در آورد و فریب‌خوردگان را در این فتنه بیدار کرد و در مسیر اسلام و صراط مستقیم آورد و برخی از اینها رفتند و جزو مدافعین حرم شدند و به شهادت رسیدند.

امام‌جمعه ملایر اضافه کرد: حاج حسین خودش به تنهایی یک ملت بود، که در کنار همسنگر و همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی تمام نقشه‌های دشمنان را بر آب کرد.

برقراری به 26 مرداد‌ماه به‌عنوان سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: آزادگان نماد غیرت، عزت و صلابت و ذخیره انقلاب هستند و ایمان مطلقی داشتند که در ودوران اسارات از  ایمان، اعتقادات و پایبندی به ارزش‌های اسلام و انقلاب  و ولایت مداریشان کوتاه نیامدند.

وی در ادامه با اشاره به تنظیم متن اتحادیه اروپا در مذاکرات افزود: این متن باید مورد توافق طرفین قرار گیرد، اتحادیه اروپا هماهنگ‌کننده مذاکرات است. 

امام‌جمعه ملایر با بیان اینکه رفع تحریم‌ها، عدم نقض توافق توسط هر مسئول آمریکایی در زمان حال یا آینده و عدم بهانه‌تراشی آژانس برای رفع تحریم ها سه محور اصلی است که ایران دنبال می‌کند و آمریکا زیر بار این سه محور نمی‌رود تصریح کرد: آمریکا به توافق با ایران نیاز دارد و کشورهای غربی و اروپایی به انرژی ایران نیاز دارند و با این توافقات می خواهند سرمای زمستان را پشت سر بگذارند.

وی افزود: بایدن نیز در نظر دارد با این توافقات آبرویی برای خود در بین جامعه آمریکا رقم بزند اما آمریکا یا هر قدرت دیگری بداند که اگر به‌دنبال دست‌درازی به اقتصاد، سیاست و فرهنگ کشور باشد، جمهوری اسلامی آن دست را قطع می کند.

امام‌جمعه ملایر به موفقیت‌های ایران در عرصه ماهواره‌ای و فضایی در جهان اشاره کرد و افزود: اخیرا پرتاب ماهواره خیام که جدیدترین دستاورد فضایی ایران و بی‌نظیر است که کاربرد علمی در امور اقلیمی، آبی و هوایی و کشاورزی و حوادث غیر مترقبه دارد و این که رژیم صهیونیستی کاربرد این ماهواره را نظامی و امنیتی می‌داند یک تبلیغ رسانه‌ای بر ضد کشور ماست.

وی همچنین از حضور مردم در مراسم‌ عزاداری امام حسین(ع) به ویژه تجمع عاشورایی روز سوم امام حسین(ع) و شهادت امام سجاد(ع) تقدیر کرد و افزود: این حضور بی‌نظیر بود و از این به بعد همه ساله این تجمع  در ملایر برگزار می‌شود.

برقراری همچنین با تأکید بر کمک خیران و نیکوکاران در کمک به تکمیل مصلی ملایر گفت: کمک به این امور منشأ خیر و کاری ماندگار برای آخرت است.

یادآور می‌شود، در بین خطبه‌های نماز جمعه ملایر  نمازگزاران با سر دادن شعارهایی، اهانت اخیر یکی از سران فتنه به سردار رشید اسلام شهید حاج حسین همدانی را محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha