۱۷ استاندارد آموزش شغلی در فنی و حرفه‌ای همدان تدوین شد
کد خبر: 4078554
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

۱۷ استاندارد آموزش شغلی در فنی و حرفه‌ای همدان تدوین شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از تدوین استانداردهای آموزشی با هدف رفع نیازهای مهارتی جامعه در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 استاندارد آموزشی در این اداره‌کل تدوین شده است.

وهب مختاران مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدانوهب مختاران، مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برپایی موکب اربعین حسینی از سوی این اداره‌کل خبر داد و اظهار کرد: با اشاره به اهمیت اثرگذاری فعالیت فرهنگی در زمینه برپایی موکب اربعین حسینی، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با تمام توان آمادگی خود را در برپایی موکب اربعین حسینی اعلام می‌دارد.

وی بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرهای رزن، همدان و اسدآباد در مسیر عزیمت به کربلای معلی، لازم است در شهرهای مذکور اسکان زائران به بهترین شکل ممکن انجام شود.

مختاران با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کربلای معلی موکب برپا می‌کند، اظهار کرد: خدمت به زائران امام حسین(ع) بزرگترین عبادت و توفیق الهی است.

مختاران در بخش دیگری از سخنانش گفت: تدوین استانداردهای آموزشی براساس مشاغل مورد نیاز استان و در راستای تحقق خط مشی‌ها و سیاست‌های سند راهبردی مهارت، توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی، ظرفیت‌سازی و توانمندسازی نیروی انسانی بوده ‌است.

وی اضافه کرد: این استانداردهای آموزشی به همت کارشناسان و پژوهشگران اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان و با همکاری دفتر پژوهش، طرح و برنامه‌ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین و بارگذاری شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: استانداردهای تدوین شده در رشته‌های برق، صنایع چرم، کنترل و ابزار دقیق، تأسیسات و صنایع چوب است.

انتهای پیام
captcha