تعاون، بخش کارساز در رونق اقتصادی است
کد خبر: 4082633
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

تعاون، بخش کارساز در رونق اقتصادی است

امام‌جمعه زنجان گفت: اقتصاد نیاز به سرمایه دارد و شرکت‌های تعاونی سرمایه‌های کوچک را پس از جمع‌آوری به بهره‌وری می‌رسانند، بنابراین تعاون باعث هم‌افزایی و کارهای بزرگی می‌شود.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌جمعه زنجان، ظهر امروز، ۱۱ شهریورماه، در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه ۱۳ شهریور روز تعاون است، بیان کرد: نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی استوار است.

وی با اشاره به اینکه روحیه یاری‌گری و همیاری به منظور دست‌یابی به هدف یا اهداف خاص باعث ایجاد تشکل‌های تعاونی می‌شود، تشریح کرد: بخش تعاون بخش کارسازی است اما آن‌طور که باید مطرح نیست و روی آن کار نمی‌شود.

خاتمی افزود: اقتصاد نیاز به سرمایه دارد و شرکت‌های تعاونی سرمایه‌های کوچک را پس از جمع‌آوری به بهره‌وری می‌رسانند. علاوه بر این، تعاون باعث هم‌افزایی و کارهای بزرگی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در جهان امروز، برای کسب توفیق در همه مسائل اقتصادی و فرهنگی باید همکاری وجود داشته باشد تا بتوان به مقاصد عالی دست یافت، اظهار کرد: مدیران و مسئولان اقتصادی باید یک منطق را دنبال کرده و منسجم عمل کنند. همچنین در مسائل اقتصادی باید به یک نظر واحد و واضح رسید.

امام‌جمعه زنجان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، با بیان اینکه روز پنجم ماه صفر مصادف با روز شهادت حضرت رقیه(س) است، تصریح کرد: یکی از شهدای قیام حسینی حضرت رقیه(س)، دختر سه ساله امام حسین(ع) است که نقش بسزایی در تبدیل عاشورا به یک قیام تاریخی داشت.

وی ادامه داد: یزید مست پیروزی بود اما پس از وقوع دو حادثه مهم، پشیمان شد؛ یکی خطبه حضرت زینب(س) و دیگری سخنرانی امام سجاد(ع) در مسجد جامع که جنایات بنی‌امیه را روشن کرد.

خطیب نماز جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اینکه ۱۲ شهریورماه، سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در مبارزه با انگلیسی‌ها است، گفت: رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس بود و نام او به عنوان یک ظلم‌ستیز باقی مانده و در تقویم جمهوری اسلامی ایران نیز این روز به نام روز مبارزه با استعمار انگلیس ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha