سلامت آب شرب خط قرمز همه ما است
کد خبر: 4082674
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶

سلامت آب شرب خط قرمز همه ما است

امام جمعه همدان با تاکید بر تامین آب شرب سالم برای مردم گفت: سلامت آب شرب خط قرمز همه ما است و اگر سلامت آب مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی قرار نگیرد هرگز این آب در مدار مصرف نخواهد شد و در این زمینه تاکید همه ما و مسئولان استان سلامت آب است.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی امام‌جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز 11 شهریور در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی به آثار و عظمت و فلسفه نماز اشاره کرد و گفت: طبق فرموده امام رضا(ع) نماز عبودیت، تعظیم و اقرار به عظمت و کبریایی خدا است و اگر انسان عظمت خدا را درک کند آثار مهمی دارد.

وی افزود: این آثار و برکات می‌تواند کبر و غرور را از انسان بگیرد چراکه کبر و غرور اولین گناه بوده و سرمنشا سایر گناهان است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان همچنین با تاکید بر حضور مردم در نماز جمعه این همایش بزرگ عبادی سیاسی را کم نظیر و حج فقرا و بسیار توصیه شده دانست و افزود: اگر نمازگزار بداند نماز چه عظمتی دارد هیچ گاه از نماز و سر از سجده بر نمی‌دارد.

شعبانی با اشاره به مشکل آب  همدان افزود: بحمد الله مسئولین همه تلاش خود را برای حل مشکل آب دارند و دولت بودجه‌های خوبی را اختصاص داده و ما شاهد حضور وزرا برای رفع این مشکل در استان بودیم.

وی ضمن برشمردن مشکلات زیر ساختی در حوزه آب افزود: باید از این فرصت پیش آمده برای رفع مشکلات زیرساختی استفاده شود. در حوزه آب کشاورزی و هدر رفت آبی باید برنامه‌ ریزی شود. در استان همدان ظرفیت‌های خوبی در حوزه رودخانه‌ داریم که در فصل‌هایی غیر از فصول کشاورزی می‌توان از هدر رفت این آب‌ها جلوگیری کرد و این نیازمند یک مدیریت و تدبیر و برنامه است.

امام جمعه همدان با تاکید بر تامین آب شرب سالم برای مردم گفت: سلامت آب شرب خط قرمز همه ما است و اگر سلامت آب مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی قرار نگیرد هرگز این آب در مدار مصرف نخواهد شد و در این زمینه تاکید همه ما و مسئولان استان سلامت آب است.

وی همچنین با تاکید بر  توجه به آینده پژوهی در طرح‌های عمرانی و طرح‌های توسعه استان همدان گفت: برخی طرح‎‌هایی که 30 سال گذشته اجرا شده بدون آینده نگری بوده و امروز یکی از بحران‌هایی که در حوزه آب داریم از همین بی توجهی‌ها به طرح‌های گذشته است.

شعبانی با بیان اینکه برخی طرح‌های گذشته علت از بین رفتن بسیاری از قنوات استان بوده است و امروز همدان با بحران و مشکل آب مواجه شده تصریح کرد: از مسئولان تقاضا داریم اگر می‌خواهند طرحی را اجرا کنند به آینده این طرح نیز توجه کنند تا شاهد مشکلات دیگری نباشیم.

وی همچنین با اشاره به مشکل مسکن در همدان و عقب ماندگی‌های این حوزه اظهار کرد: امروز حتی بسیاری از مردم با ودیعه و اجاره بها مشکل دارند که در این زمینه قرار بود دولت وام‌هایی را در اختیار خانواده های مستاجر قرار دهد اما این وام‌ها با تاخیر پرداخت می‌شود و امروز که خانواده‌ها به این وام نیاز دارند باید پرداخت شود.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به خدمات دولت در کشور گفت: مردم باید این خدمات را ببیند و این خدمات در جامعه ظهور و بروز پیدا کند و همچنین آمارها راست آزمایی شود.

وی ضمن تقدیر از خدمات یک ساله دولت در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نباید باعث ایجاد برخی ناهنجاری‌ها شود.

شعبانی همچنین با اشاره به اینکه روحانیت از مردم جدا نیست و همواره در همه کارها کنار مردم است گفت: حضور روحانیت در امور جهادی همیشه و همه جا بوده و روحانیت سلوک مردمی خود را داشته و این رمز ماندگاری روحانیت است و پیوند بین مردم و روحانیت را در تشیع جنازه آیت الله ناصری دیدیم.

وی در ادامه با گریزی به قانون بانکی کشور افزود: قانون بانکی کشور از سال 1362 تا کنون بروزرسانی نشده و در حال حاضر مشکلاتی را که در قانون بانکداری داریم باعث ایجاد مشکلات شرعی و تورم در جامعه شده است.

امام جمعه همدان فزود: یکی از مشکلات، مبادلات سوری بانک‌ها است که منجر به ربا می‌شود و مشکل دوم این است که امروز در بانک‌های ما خلق پول انجام می‌شود که سودش برای بانک‌ها و تورمش برای مردم است و این باید اصلاح شود امروز بانک‌ها در برخی موارد تبدیل به بنگاه اقتصادی شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای قانون اخیر مجلس برای اصلاح قانون بانکی کشور گفت: اجرای این قانون می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه بانکی را حل کند و این قوانین نیز باید با اجماع نسبی حوزه‌های علمیه و برنامه ریزی واز تجربه و توان اقتصادانان اسلامی استفاده شود.

 

انتهای پیام
captcha