19 شهریور، موکب استان مرکزی در مسجد براثا مستقر می‌شود
کد خبر: 4083767
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲

19 شهریور، موکب استان مرکزی در مسجد براثا مستقر می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه کاروان تدارکاتی اوقاف استان امروز، 15 شهریور راهی کاظمین شد، اظهار کرد: موکب استان 19 شهریور در مسجد براثا مستقر می‌شود.

اعزام کاروان تدارکات اوقاف به کاظمین

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل این اداره در استان، درباره چگونگی خدمت‌رسانی اوقاف به زائران اربعین حسینی در شهر کاظمین اظهار کرد: موکب سیدالشهداء (ع) اوقاف استان از روز نوزدهم شهریور در مسجد براثا واقع در شهر کاظمین مستقر می‌شود و تا سی و یکم شهریور ماه پذیرای زائران است.

وی با بیان اینکه محل استقرار موکب سیدالشهدا (ع) در 7 کیلومتری حرم امام موسی کاظم (ع) است، گفت: امسال به منظور رفاه بیشتر زائران دو موکب براثا در کاظمین و باب صاحب‌الزمان (عج) در حرمین شریفین امام موسی الکاظم (ع) و امام جواد (ع) در نظر گرفته شده است.

واحدی افزود: جهت رفاه حال زائران موکب سیدالشهداء (ع) واقع در مسجد براثا به سرویس بهداشتی، حمام، محل خواب و دیگر امکانات مجهز است و امسال آمادگی داریم هر شب حداقل 3 هزار زائر را اسکان و پذیرایی کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه اعتبارات برپایی موکب از محل کمک های خیرین ، آستان مقدس امامزادگان و موقوفات مرتبط تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: در مجموع 45 نفر از خادمان امامزادگان موکب اداره کل اوقاف استان مرکزی را اداره می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کاروان تدارکاتی اقلامی همچون آب معدنی، نانوایی سیار، مخزن آب، سرویس بهداشتی و حمام سیار، برنج، گوشت و آرد، لوازم یکبار مصرف برای پذیرایی و توزیع غذا را به همراه دارد، اضافه کرد: اعزام تیم رسانه‌ای، حضور مستمر امدادگران هلال احمر، برپایی موکب جدید در باب صاحب‌الزمان(عج) از امکانات رفاهی امسال موکب اوقاف به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان گفت: اقامه نماز جماعت، ختم قرآن، ختم صلوات، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی مذهبی به صورت روزانه، برپایی مجالس عزاداری و سینه‌زنی، پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله برنامه‌های فرهنگی است که امسال در موکب اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha