راهپمایی وحدت آفرین اربعین جریان نقاق را به هم ریخته است
کد خبر: 4084334
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳

راهپمایی وحدت آفرین اربعین جریان نقاق را به هم ریخته است

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به مسئله پیاده روی اربعین گفت: میلیون‌ها انسان با یک انگیزه واحد در مسیر هدفمند و جنبش مبتنی بر عقلانیت دینی هستند که می‌تواند هیبت شیعه را در جهان پویا کند، این راهپمایی جریان نقاق را به هم ریخته و وحدت آفرین است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیع در استان همدان امروز 18 شهریورماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت کنندگان در اجلاس جهانی اهل بیت اظهار کرد: ایشان به مسئله تاب آوری نظام اسلامی اشاره کردند و فرمودند که تاب آوری نظام اسلامی از خود ایجاد نظام اسلامی مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین نظام‌های سیاسی دنیا نظام جمهوری اسلامی است که حتی دانشگاه‌ها و پژوهشگران آمریکایی نیز این را اذعان کرده‌اند، افزود: این نظام یک نظام انقلابی است که در طول 43 سال گذشته سخت‌ترین تحریم‌ها را تحمل کرده و جنگ نرم و دشمنی‌هایی که بر ملت ما شده را تحمل کرده است.

شعبانی یادآور شد: هر چقدر این نظام انقلابی‌تر باشد و مسئولان انقلابی‌تر و جهادی عمل کنند تاب آوری بیشتری خواهیم داشت و مردم امتحان خود را پس داده‌اند و نیاز است مسئولان انقلابی‌تر عمل کنند.

وی با بیان اینکه هر کجا مردم و انقلابی گری بوده پیش رفتیم، افزود: اساس مقاومت ایمان به خدا است و نتیجه تاب آوری استقلال کشور، عبور از بحران‌ها و بازدارندگی نظامی است.

وی به مسئله پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: میلیون‌ها انسان با یک انگیزه واحد در مسیر هدفمند و جنبش مبتنی بر عقلانیت دینی هستند که می‌تواند هیبت شیعه را در جهان پویا کند و پیامی جهانی تولید کند و امروز حرف تشیع و اسلام دنیا را گرفته و این راهپمایی جریان نقاق را به هم ریخته و وحدت آفرین است و دشمنان تلاش می‌کنند در ایام اربعین این  اجتماع را تضعیف کرده و شبهه پراکنی کنند.

امام جمعه همدان افزود: اصل این وحدت امام حسین(ع) است و لذا جریان اربعین می‌تواند وحدت را بین جوامع ایجاد کند، یک راهبرد اساسی باشد و درمقابل با افراطی گری قرار گیرد، حرکت‌هایی که می‌تواند دشمنی ایجاد کند کنار بزند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه قبل از اربعین باید زیرساخت‌ها برای زائران فراهم شود که کرامت زائرین حفظ شد، تصریح کرد: تدابیر و برنامه‌ ریزیهای درست می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات از جمله شلوغی در مرزها و... را بگیرد.

شعبانی با اشاره به اینکه از همین امروز باید برای اربعین سال آینده تدبیر و برنامه اندیشید‌، گفت:  منتظر نشویم که نزدیک اربعین بشود و تازه به دنبال برنامه ریزی بود و دولت نیز در این زمینه در مرزها و رفع مشکلات تلاش کند.

وی با اشاره به برپایی 110 موکب در استان همدان گفت: با توجه به اینکه چند میلیون نفر از زائران اربعین از همدان  در مسیر رفت و برگشت عبور می‌کنند نیاز است در راستای خدمات رسانی  بهتر به زائران با توجه به  مسئله کم آبی در استان تلاش شود.

شعبانی همچنین با اشاره به فرمایشات امام رضا(ع) در خصوص توجه به مسئله نماز گفت: 45 بار کلمه  نسیان در قرآن استفاده شده که انسان دچار فراموشی می‌شود و چند چیز را در زندگی دنیوی خودش فراموش می‌کند؛ اولین چیزی که فراموش می‌کند فراموشی خدا، ذکر خدا و قیامت و خودش انسان است.

وی با بیان اینکه فراموشی خدا باعث تسلط شدن هوای نفس می‌شود، افزود: کسی که فقط به لذت‌های مادی بیندیشد خدا را فراموش کرده و این توجه به جسم بیگانه دنیوی حسرت فردای قیامت را به دنبال دارد.

امام جمعه همدان اضافه کرد: آنچه برای انسان می‌ماند عمل انسان است و کسانی که خدا را فراموش می‌کنند خود را هم فراموش می‌کنند واین بی توجهی به خدا باعث می‌شود که  خدا هم در قیامت آنها را فراموش می‌کند.

وی ابراز کرد: تسلط شیطان بر انسان، اموال و اولاد، آرزوی بلند مدت، مشغله‌های دنیوی واز عوامل فرمواشی خدا و آخرت است و نماز استکه می‌تواند انسان را از این گرفتاریها و فراموشی‌ها نجات بخشد و اگر نماز  ما نمازی از روی اخلاص و برای خدا باشد باعث رسیدن انسان به معراج می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha