توافق موقتی و عدم خنثی سازی تحریم‌ها دردی را درمان نمی‌کند
کد خبر: 4084340
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

توافق موقتی و عدم خنثی سازی تحریم‌ها دردی را درمان نمی‌کند

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه توافق موقتی و عدم خنثی سازی تحریم ها دردی را درمان نمی‌کند، افزود: آمریکا به دنبال این است که با ابزارهای قول پیکر رسانه ای خود، وانمود می کند که ایران برای رسیدن به توافق، مانع تراشی می کند اما در حقیقت این بازی رسانه ای آمریکا است.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری امام‌جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمد باقر برقراری امروز  18 شهریورماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: اربعین حسینی رزمایش بزرگ عبادی، سیاسی، معنوی و فرهنگی و بین‌المللی است که امسال نیز با شور خاصی از اقصی نقاط جهان با بیش از چهل ملیت در روز اربعین در بین الحرمین دور هم جمع می‌شوند تا نشان دهند که لبیک گوی حسین(ع) بوده و مسیر و راه کربلا ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) تا قبل از ورود به کربلا در سرزمین منی طی سخنانی بیان کردند که «هر کسی می‌خواهد در راه خدا از جان خودش بگذرد و می‌خواهد موطن خود را لقا الله قرار دهد با ما کوچ  کند»، افزود: امام صادق(ع) نیز در زیارت اربعین می‌فرماید «ای جد بزرگوار! تو خودت بذل جان کردی و...» و این برای ما یک فراخون عمومی است که ادامه دهنده مسیر امام حسین (ع)باشیم.

امام جمعه ملایر افزود: سید الشهدا پرچمدار بذل جان برای نجات  بشریت بود و 72 تن از یارانشان بذل نیز با مال، آبرو و جان خود برای امام حسین (ع)و اسلام بذل جان کردند و امروز ملت رشید ایران برای بذل جان هشت سال دفاع مقدس و بذل جان شهدای مدافع حرم را  را در پرونده خود دارند.

وی افزود: امروز هم در آستانه اربعین امام حسین(ع) موکب‌ها  یکی پس از دیگری نصب شده و مردم از مال خود در این راه بذل می‌کنند و با انگیزه و با شور فعالیت می‌کنند و پشتوانه این موکب‌ها کمک‌های مردمی و نذورات است.

امام جمعه ملایر بسته شدن دوباره مرزها را از فتنه‌های دیگر دشمن برشمرد و گفت: دشمن از این اجتماع می‌ترسد و هر از گاهی دنبال یک فتنه جدید است.

وی با بیان اینکه محبت امام حسین(ع) همه را در کربلا دور خود جمع کرده است،افزود: همه می‌توانند در این اجتماع عظیم سهیم باشند و همه باید هر کاری از دستشان می‌آید برای کمک به زائرین اربعین داشته باشند.

برقراری با بیان اینکه همه تلاش دشمنان و استکبار در رسانه‌های غرب کم رنگ جلوه دادن اجتماع عظیم اربعین است، افزود: امروز بیش از 5 میلیون نفر  این اجتماع عظیم را فقط در کشور انگلیس رصد می‌کنند و 50 میلیون نفر در دنیا این جریان را دنبال می‌کنند و نگران هستند و رسانه های بی بی سی و ایران اینترنشنال بدلیل نگرانی و‌ ترس از این جریان، آن را ضعیف جلوه می دهند اما  این اجتماع  همه فتنه‌های  دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه هر کس توانایی دارد باید در این راهپیمایی شرکت کند افزود: زیارت قبر امام حسین(ع) بسیار اجر و ثواب بالایی دارد تا جایی که می‌فرماید «از عرق و گرمای بدن زائران خداوند ملک را خلق می‌کند که تا قیامت برای  آن زائر استغفار کند» و باز می‌فرماید «کسی که می‌تواند در مسیر کربلا برود اما  کوتاهی کند ناقص الایمان است».

امام جمعه ملایر مسیر پیاده روی اربعین را مسیر و زمینه ساز ظهور امام عصر برشمرد و تصریح کرد: این زائران با گرمای طاقت فرسا و سختی راه را تحمل می‌کنند که امام صادق (ع)دعا گوی این زائران است.

وی ضمن تقدیر از راه اندازی ۸ موکب در ملایر همچنین بر کمک ادارات و دستگاه‌ها و اوقاف برای موکب ها  در شهرستان  تاکید کر و افزود: هر کسی هر کاری که از دستش می‌آید کوتاهی نکند.

برقراری به سالروز ریشه کنی بی‌سوادی اشاره کرد و گفت: نهضت سواد آموزی قدم‌های خوبی برداشته و بالای 95 درصد مردم ملایر با سواد هستند و تلاش سود تا ما بقی افراد بی سواد نیر از نعمت با سوادی بهره‌مند شوند.

وی در ادامه به بحث مذاکرات اشاره کرد و افزود: مسئولان مذاکره کننده طی مراحل مختلف شرایط و برنامه‌های خود را به طرف مذاکره کننده اعلام کردند که آمریکایی‌ها گفتند ایران دنبال موافقت در مسئله برجام نیست و این در حالی است که کشور ما به دنبال منافع اقتصادی، رفع تحریم‌ها و  سرمایه گذاری دیگر کشورها در کشورمان در سایه حفظ عزتمندی ملت است.

وی با تاکید بر اینکه مطمئنا با سرمای زمستان و فصل سرد در اروپا آن‌ها نیازمند انرژی هستند، افزود: طبق فرموده رهبر انقلاب در سال 84 که فرمودند اروپایی‌ها یک روزی به این گاز و انرژی ایران  احتیاج پیدا می‌کنند امروز همان روز است.

برقراری با تاکید بر اینکه توافق موقتی و عدم خنثی سازی تحریم ها دردی را درمان نمی‌کند، افزود: آمریکا به دنبال این است که با ابزارهای قول پیکر رسانه ای خود، وانمود می کند که ایران برای رسیدن به توافق، مانع تراشی می کند اما در حقیقت این بازی رسانه ای آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا حتی مدافع حقوق ملت خود و اروپا هم نیست، گفت: در صورت به نتیجه رسیدن توافقات، ایران می‌تواند گاز اتحادیه اروپا را تامین کند.

 

انتهای پیام
captcha