برای توجیه ناکامی‌ها عذر و بهانه‌ای موجه نیست
کد خبر: 4084737
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

برای توجیه ناکامی‌ها عذر و بهانه‌ای موجه نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: عرصه زندگی برای همه‌ ما عرصه آزمایش است و در دادگاه عموم و دادگاه الهی مورد ارزیابی قرار خواهیم گرفت و برای توجیه ناکامی‌ها عذر و بهانه‌ای موجه نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، صبح امروز، ۲۰ شهریورماه، در جشنواره شهید رجایی استان زنجان و قدردانی از برگزیدگان عرصه خدمت، با اشاره به فواید برگزاری هر ساله این جشنواره، عنوان کرد: این جشنواره کار بسیار شایسته‌ای است که هر ساله به عنوان جشنواره شهید رجایی و با نام شهیدان عرصه خدمت، از عملکرد دستگاه‌های مختلف استانی خدمت‌گزار ارزیابی صورت گیرد و این موضوع به نوعی هشدار است برای ما که مراقب عملکرد و رفتار خود باشیم.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد مخصوص دستگاه‌های استانی و دولتی نیست، اظهار کرد: جدای از این جشنواره، همه ما انسان‌ها در دادگاه الهی باید پاسخ‌گوی اعمال خود باشیم و این ارزیابی در هر جایگاه و مقامی انجام می‌شود و مخصوص مدیران و مسئولان نیست و ما تنها یک‌بار فرصت زندگی داریم و باید از این فرصت به نحو احسن و در راستای خدمت به خلق استفاده کنیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به بهانه‌جویی اغلب افراد در دنیای امروز، افزود: امروزه اکثر مردم ناتوانی خود را ناشی از دیگران می‌دانند و عذر می‌تراشند. برای توجیه ناکامی‌های خودشان که این عذر و بهانه در قیامت و محضر دادگاه عدل الهی کارگشا نیست و خداوند می‌فرمایند برای توجیه ناکامی‌ها عذر و بهانه‌ای موجه نیست، زیرا عمر انسان دراز است و می‌تواند رشد کند.

وی با اشاره به عهدنامه مالک‌اشتر از جانب امام علی (ع)، تصریح کرد: امام علی (ع) در عهدنامه خطاب به مالک اشتر می‌فرمایند: من تو را فرستادم به یک ایالتی برای حکمرانی و بالاتر از تو من هستم که باید پاسخ‌گو باشی و بالاتر از من نیز خداوند است و من نیز درباره عملکرد تو باید در محضر عدل الهی پاسخ‌گو باشم، پس در حکمرانی خود عادل باش.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به بیانات مرحوم آیت‌الله بروجردی در رابطه با ارزیابی عملکرد در طول زندگی، بیان کرد: این عالم مجتهد در هنگام مرگ نیز نگران کارنامه اعمال و روز قیامت بود که چگونه در محضر خداوند پاسخ‌گو خواهد بود و گفت اعمال خالصانه انجام دهید و در اعمال خود خلوص داشته باشید، برای خدمت‌گزاری کار کنید، نه برای خوش‌آمد دیگران.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به لزوم تذکر برای همه افراد حاضر در عرصه زندگی، خاطرنشان کرد: همه ما نیازمند تذکر و یادآوری هستیم و خداوند نیز در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: ای پیامبر یکی از وظایف تو تذکر و یادآوری برای مومنان است و ما باید این فرمایش خداوند را در زندگی سرلوحه خود قرار داده و همواره خود را مورد ارزیابی و تذکر قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha