مقدمات احداث باغ سلامت سالمندی در شهرکرد فراهم است
کد خبر: 4085241
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

مقدمات احداث باغ سلامت سالمندی در شهرکرد فراهم است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری با تأکید فراهم شدن مقدمات احداث باغ سلامت سالمندی در شهرکرد، بیان کرد: اختصاص زمین مورد نیاز برای احداث این باغ پیگیری شود.

محسن حسین میرزایی، معاون استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، امروز، ۲۲ شهریورماه در «شورای سالمندان چهارمحال و بختیاری» با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه سالمندی برای آینده خودمان است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی در حوزه سالمندی باید منسجم‌تر باشد، سالمندان جامعه پدر و مادر خودمان هستند و باید موضوعات مرتبط با سالمندان دلسوزانه‌تر برگزار شود.

حسین‌میرزایی افزود: به سالمندان باید توجه ویژه شود تا احساس نکنند که به فراموشی سپرده شده‌اند، سالمندان سرمایه عظیم برای هر استان هستند و باید از تجربیات آن‌ها استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید سالمندان در تصمیم‌سازی‌ها دخیل شوند، بیان کرد: مدیران‌کل نیز نسبت به اجرای مصوبات شورای سالمندان اهتمام ویژه داشته باشند.

حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه فرخشهر به‌عنوان شهر دوستدار سالمند معرفی شده است، گفت: باید این شهر به‌عنوان شهر پایلوت دوستدار سالمند در کشور الگو شود و همه دستگاه‌ها باید همکاری لازم را با شهرداری فرخشهر داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه خیران با اکسیر دلسوزی در موضوعات مختلف ورود می‌کنند، یادآور شد: باید تمامی سالمندان در مباحث درآمدی، معیشتی و بیمه‌ای مورد توجه باشند.

وی با تأکید فراهم شدن مقدمات احداث باغ سلامت سالمندی در شهرکرد، بیان کرد: اختصاص زمین مورد نیاز برای احداث این باغ پیگیری شود، وجود مراکز نگهداری سالمندی ضروری است، اما سالمند باید در کانون گرم خانواده نگهداری شود و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت بگیرد.

حسین‌میرزایی ادامه داد: در هفته گرامیداشت مقام سالمندان از بازنشستگان موفق دستگاه‌های اجرایی تقدیر می‌شود، همچنین برنامه‌های متفاوتی در این هفته اجرا شود تا شاهد تغییر نگرش در خصوص سالمندان باشیم.

پوشش ۱۰ درصدی جمعیت سالمندان استان از سوی بهزیستی

در ادامه، علی نصیری، سرپرست سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری در خصوص پروژه احداث باغ سلامت در شهرکرد، اظهار کرد: جمعیت در حال حرکت به سمت سالمندی است، بنابراین احداث این باغ برای انجام کارهای فرهنگی و نگهداری سالمندان ضرورت دارد.

نصیری افزود: تاکنون از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری زمینی برای احداث باغ سلامت سالمندان اختصاص نداده است، در حالی‌که مجمع خیرین سلامت برای تأمین اعتبار احداث این مجموعه اعلام آمادگی کرده‌اند.

نصیری بیان کرد: حضور سالمندان در مراکز نگهداری روزانه سازمان بهزیستی و قرار گرفتن در جمع همسالان و انجام کارهای هنری موجب بالارفتن امید به زندگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری سالمند هستند، بیان کرد: ۱۰  درصد جمعیت سالمندی استان تحت پوشش سازمان بهزیستی است.

نصیری گفت: شهر فرخشهر به‌عنوان شهر دوستدار سالمند شناخته شده است، این انتخاب بر اساس مناسب‌سازی معابر، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برای سالمندان و ... صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha