رسانه‌های غربی به دنبال کم رنگ جلوه دادن همایش اربعین هستند
کد خبر: 4085962
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸

رسانه‌های غربی به دنبال کم رنگ جلوه دادن همایش اربعین هستند

امام جمعه موقت ملایر به سکوت رسانه‌های غربی و کم رنگ جلوه دادن همایش بزرگ پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت:  دشمنان اسلام بیشتر دنبال اختلاف افکنی بین شیعیان عراق و ایرانند که همواره تیرشان به سنگ خورده است.

حجت‌الاسلام احسان ترکاشوند امام جمعه موقت ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام احسان ترکاشوند، امام جمعه موقت ملایر امروز 25 شهریورماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: زیارت اربعین از چند نکته حائز اهمیت است که طبق روایتی از امام حسن عسکری(ع) یکی از نشانه‌های مومن بوده و نکته دیگر بازگشت اسرا به زیارت قبر امام حسین(ع)، تاسی به جابربن انصاری به عنوان اولین زائر امام حسین(ع) و همچنین گرامیداشت چهلمین روز از شهادت حضرت اباعبدالله(ع) است.

وی با تاکید به قرائت زیارت نامه اربعین به عنوان یکی از پرمحتواترین زیارت نامه‌های اهل بیت گفت: این زیارت نامه را با دل و جان، حال خوش و زیر آسمان بخوانید چرا که هر چه معرفت ما به اهل بیت بیشتر باشد انس ما با اهل بیت بیشترخواهد بود.

ترکاشوند افزود: امروز کسانی که نتوانسته‌اند با زائران اربعین در مسیر کربلا همراه شوند اگر دلشان با حسین(ع) باشد، در موکب‌ها کمک و به زوار اربعین خدمت کنند جزو زائران اباعبد الله هستند.

وی به همایش بزرگ پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: این پیاده روی تاکیدی بر اتصال به ظهور امام زمان(عج) است و این عظمت هر سال بیشتر شده تا زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) باشد.

امام جمعه موقت ملایر با اشاره به اینکه همایش پیاده روی اربعین و تجمع بیش از 3 میلیون مسلمان در این مسیر گفت: پیاده روی اربعین تجلی گاه حسینی و جامعه شیعه است که باعث وحدت ملت‌های مسلمان به ویژه دو ملت ایران وعراق شده است.

وی همچنین ضمن تقدیر از برپا کنندگان موکب‌های حسینی در کشور عراق و کشورمان گفت: این موکب‌ها در راه خدمت به زوار حسین(ع) برپا شده و ادامه سبک زندگی امام حسینی است.

وی به سکوت رسانه‌های غربی و کم رنگ جلوه دادن همایش بزرگ پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت:  دشمنان اسلام بیشتر دنبال اختلاف افکنی بین شیعیان عراق و ایرانند که کور خوانده اند و همواره تیرشان به سنگ خورده است.

ترکاشوند در ادامه به به ابلاغ برنامه هفتم پیشرفت ایران اسلامی توسط مقام معظم رهبری به مسئولان اجرایی و قوای سه گانه اشاره کرد و افزود: طبق فرموده معظم له که فرمودند «من مخالف این هستم  که بگویم برنامه توسعه چون توسعه مفهوم غربی دارد» باید از لفظ برنامه هفتم پیشرفت استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه یک برنامه مدون و از نظر کامل و جامع و متکی بر توانمندی‌های داخلی خودمان درحوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، امور اداری، نظامی و...  تدوین شده است، گفت: تاکید دارم همه مسئولان این برنامه را به صورت جدی دنبال کنند چراکه این برنامه شدنی است و اگر مسئولی بخواهد در خدمت این نظام برای مردم کار کند باید طبق این برنامه پیش برود.

وی همچنین به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس سند درخشان انقلاب اسلامی است و در چهل سال از پیروزی انقلاب تا به امروز هر گاه دشمن حمله کرد ما واکنش خوبی انجام دادیم و محکم در مقابلش ایستادیم.

ترکاشوند دیپلماسی عزتمند امروز در قبال دشمنان در مذاکرات را مشق گرفته از دفاع مقدس دانست و افزود: دشمنان ما همان دشمنان هستند و حتی حاضر نیستند به خاطر زمستان سردی که در پیش دارند تحریم‌های نفتی و گازی را بردارند.

وی با بیان اینکه ملت ما ملتی عزتمند است و دولت نیز با برنامه و مدیریت  پیش می‌رود افزود: ما اهل مذاکره هستیم اما چشم انداز روشن و شفافی از طرف غرب نمی‌بینیم، ما مذاکره می‌کنیم اما اصل و اساس برای ما خنثی سازی تحریم است نه مذاکره برای رفع تحریم و آنها تحریم را بر نخواهند داشت

امام جمعه موقت ملایر با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: این اقدامات و خدمات باید به مردم گزارش داده شود و رسانه دولت قوی باشد تا رسانه‌های غربی ضد و نقیض و به دروغ بر ضد این دولت خبر سانی نکنند.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات خوب و ارزشمند دولت برای رفع مشکل  آب همدان بود که حدود دو ده است کار بر زمین مانده و به برکت دولت انقلابی به زودی مشکل حل خواهد شد.

امام جمعه موقت ملایر همچنین به مرگ ملکه انگلیس اشاره کرد و افزود: وی که 70 سال حکومت کرد نه تنها یک مقام تشریفاتی بلکه از بالاترین اختیارات عزل و نصب‌ها برخورداربود.

ترکاشوند با اشاره به نقش داشتن ملکه انگلیس در بسیاری از تهاجمات و برنامه‌های ضد انقلاب در کشور ما افزود: از کودتای 28 مرداد تا فتنه 88 و حتی تحریم ایشان نقش داشته و جالب اینکه همان افرادی که به دموکراسی ما خرده می‌گیرند خودشان با یک پادشاه پیر که طلایه دار استعمار است وداع می‌کنند.

ترکاشوند همچنین با اشاره به نزدیک شدن به روزهای اول مهر و آغاز سال  تحصیلی به برگزاری جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز خیرین و مردم نوعدوست کمک کنند تا هیچ دانش‌آموزی  به خاطر نداشتن لوازم التحریر و پوشاک از تحصیل محروم نماند.

انتهای پیام
captcha