توصیه‌های مهم بهداشتی برای زائران اربعین
کد خبر: 4085999
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

توصیه‌های مهم بهداشتی برای زائران اربعین

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به بازگشت زائران از کشور عراق گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط زائران اربعین که در حال بازگشت به میهن هستند بسیار مهم بوده و در پیشگیری از گسترش برخی بیماری‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

نبروهای درمانیبه گزارش خبرگزاری ایکنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، پژمان بختیاری‌نیا، سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، با اشاره به بازگشت زائران از کشور عراق گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط زائران اربعین که در حال بازگشت به میهن هستند بسیار مهم بوده و در پیشگیری از گسترش برخی بیماری‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی خطاب به زائران افزود: اگر در زمان ورود به کشور علائم تب، سرفه، تنگی نفس، اسهال، تهوع و استفراغ داشتید، بلافاصله به پایگاه مراقبت بهداشتی مستقر در پایانه مرزی اطلاع دهید تا اقدامات لازم انجام شود. 

وی با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون اظهار داشت: اگر دچار علائم سرماخوردگی هستید، بخصوص در زمان استفاده از وسایل نقلیه و ورود به اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده کنید.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه بیان کرد: در مسیر برگشت تا رسیدن به شهر محل سکونت خود، همچنان بهداشت آب و مواد غذایی را رعایت و از آب بسته‌بندی و غذاهای تازه و گرم استفاده کنید؛ ضمنا از مصرف غذاهای مانده جدا پرهیز کنید.

وی تصریح کرد: طی یک هفته بعد از بازگشت از سفر معنوی اربعین، اگر دچار علائم تنفسی بودید، برای پیشگیری از سرایت بیماری‌ها به دیگران، در منزل مانده، خود را قرنطینه و از حضور در مکان‌های تجمعی خودداری کنید.

بختیاری‌نیا در پایان گفت: اگر تا ۱۴ روز پس از بازگشت از سفر، دچار علائمی چون تب، سرفه، تنگی نفس یا اسهال شدید بودید حتما به پزشک مراجعه و سابقه مسافرت خود را شرح دهید.

انتهای پیام
captcha