تضعیف نیروهای امنیتی خیانت به کشور است
کد خبر: 4087462
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

تضعیف نیروهای امنیتی خیانت به کشور است

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: تضعیف نیروهای امنیتی خیانت به کشور است چرا که با تضعیف آنها در آینده هیچ کس در این جامعه امنیت نخواهد داشت.

حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز اول مهرماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان اظهار کرد: جامعه امروز ما نیاز به اخلاق پیامبرگونه دارد، پیامبری که حتی در موقع نماز به درخواست کودکان در کوچه برای بازی کردن با آنها نه نمی‌گفتند و به آنها احترام گذاشته و حتی مرکب آنان می‌شدند لذا اولین ویژگی که قرآن کریم برای ایشان برمی‌شمارد سعه صدر ایشان است.

وی افزود: رحمت للعالمین بودن پیامبر(ص) دومین ویژگی است که قرآن کریم برای ایشان بر می‌شمرد. رحمتی که علاوه بر انسان‌ها ملائک و جنیان هم از آن بهره مند می‌شود،در آیه‌ای دیگر خداوند پیامبر را رحمت للمومنین بیان می‌کند.

شعبانی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) به جامعه بشری نشان داد چگونه می‌توان تا ابدیت در راه سعادت رفت، بیان کرد: طبق آیه قرآن که محمد رسول‌الله(ص)و یاران او رحما بینهم و اشدا علی الکفار هستند، جامعه ایمانی باید مبتی بر رحمت باشد اما در برخورد با دشمن باید قاطعیت داشته باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به هفته دفاع مقدس یادآور شد: با توجه به تاکید رهبر انقلاب در سخنرانی دو روز گذشته دفاع مقدس برای نسل جوان باید تبیین شود بر اساس قرآن اصل این تبیین دشمن شناسی است.

شعبانی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به آمریکا گفت: بیانات خوب رئیس جمهور در این سفر مایه افتخار است، سیاستی که رئیس جمهور در این سفر دنبال کرد مقتدرانه و مبتی بر عقلانیت بود، که آیت‌الله رئیسی بیان کرد بزرگ ترین ظلم در حق زنان را غرب انجام داده است بلاهایی که غرب بر سر این موجود شریف آورده قابل چشم‌پوشی نیست.

وی ادامه داد: هیچ مکتبی مثل اسلام شأن و منزلت برای زن قائل نیست برخورد با کرامت با زنان توصیه دینی ما است. متأسفانه رسانه‌های دشمن برخورد وحشیانه غربی‌ها با آنان را نشان نمی‌دهد.

مسئولان واقعیت را صریح اعلام کنند

نماینده ولی‌فقیه در همدان ابراز کرد: درگذشت این هم‌وطن کرد حادثه‌ای ناراحت کننده بود اگر واقعاً در این زمینه تقصیری بوده باید برخورد شود، نظام اسلامی مبتنی بر عدالت برایش فرقی ندارد این شهروند با حجاب است یا کم حجاب چراکه اسلام اجازه تضییع حقوق نمی‌دهد. از مسئولان درخواست داریم به مردم واقعیت را صریح اعلام کنند. هرچند تا الان گزارشی مبنی بر اینکه این اتفاق عمدی بوده نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: هنوز سند و مدرکی از عمدی بودن و یا اصابت ضربه به این خانم اعلام نشده بود که بیانیه‌ها صادر شد، با کدام دلیل عقلی علیه نیروی انتظامی و نظام بیانیه صادر کردید این نیروهای انتظامی هفته ها در ایام اربعین در مرزها برای برقراری امنیت خدمت کردند چطور شد این ها را مورد ظلم قرار دادید؟ اگر بر فرض قصوری هم بوده چرا کل نظام و همه عوامل نیروی انتظامی را متهم کردید؟

شعبانی تصریح کرد: تضعیف نیروهای امنیتی خیانت به کشور است چرا که با تضعیف آنها در آینده هیچ کس در این جامعه امنیت نخواهد داشت. اگر قرار است از حقوق بانوان دفاع کنیم، اولین مدافع خود ما هستیم اگر قرار بر دفاع است چرا از جانب حق این دفاع انجام نمی‌شود؟ چرا در این چند روز وقتی بانوی با حجابی در جامعه مورد تعرض قرار می‌گیرد سکوت می‌کنید؟ در این موارد مقصر هستید.

وی با برشمردن عوامل و دلایل اینکه چگونه کسی جرئت می‌کند قرآن را آتش بزند، اظهار کرد: یکی از این عوامل تسامح در برخورد با مقدسات نظام است. توهین به قرآن، آتش‌زدن مسجد قابل گذشت نیست. آن روزی که در فضای مجازی به مقدسات توهین شد و متولیان برخورد نکردند مقصر هستند.

شعبانی گفت: دلیل دوم این جسارت‌ها رها شدن فضای مجازی است، نسل مظلوم نوجوان ما که در فضای مجازی رها شده‌اند. اکثر رده سنی افرادی که دراعتراصات شرکت کرده‌اند نوجوان و زیر ۱۸ سال هستند. متولیان عرصه فضای مجازی در کشور نسبت به این فضا بی توجه هستند.

وی با اشاره به دلیل سوم ابراز کرد: مشکل دیگر در نظام فرهنگی ما است، باید به فکر طرح‌های فرهنگی خودمان باشیم. وقتی نظام فرهنگی ما مدیریت را به سلبریتی‌هایی که سست عنصر هستند وا می‌گذارد افرادی برجسته می‌شوند که منطق ندارند و سست عنصر هستند و نوجوان به دنبال آنها می‌رود. متأسفانه ما از ارزش‌های نظام فرهنگی خود نگهداری نکرده‌ایم. الگوی یک نوجوان امروز همان‌ها هستند که آنها را به خیابان آورده‌اند.

نظام فرهنگی باید اصلاح شود

وی با تأکید بر اینکه مرجعیت‌های اجتماعی و نظام فرهنگی ما باید اصلاح شود، گفت: البته علت‌های دیگری همچون مسائل اقتصادی هم در این جریانات اثرگذار است. دلیل چهارم وجود شبهه و سؤالات مختلف در ذهن مردم و بخصوص این نوجوانان است. وقتی با این افراد صحبت می‌کنیم شبهه‌هایی در ذهن دارند و واقعا فکر می‌کنند به کسی ظلم شده که باید با آنها صحبت کرد. بین این مردم و اقلیتی که دنبال آشوب هستند خیلی تفاوت وجود دارد. در لابه لای معترضین اقلیتی هستند که برنامه‌ریزی شده دنبال آشوب هستند وگرنه هیچ یک از مردم همدان اهل آتش‌زدن قرآن یا مسجد نیستند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه مواظب باشیم نوجوانان ما فریب نخورند، تصریح کرد: نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش و حوزه علمیه این نوجوانان را شناسایی کنند با این نوجوانان باید سخن گفت آنها شبهه دارند و سؤالاتی در ذهن دارند. حاضریم حرفهایشان را بشنویم و با آنها تعامل کنیم. اما در مورد آشوبگران آنها که به نیروی انتظامی و بسیجی‌های ما حمله کردند و چادر از سر زنان کشیدند تقاضای برخورد جدی داریم.

شعبانی بیان کرد: قوه قضائیه و دستگاه‌های متولی به راحتی می‌توانند آشوبگران را شناسایی کنند گاهی تسامح با این آشوبگران اوضاع را بدتر می‌کند چندین میلیارد در استان به بیت‌المال خسارت وارد شده که این‌ مقصران باید شناسایی شوند و در این زمینه پاسخگو باشند. قوه قصاییه با هر فسادی از احتکار و اختلاس گرفته تا مبارزه با فساد اخلاقی باید برخورد کند. با آشوبگران و کسانی که امنیت مردم را از بین بردند باید مقابله شود، چراکه فساد فساد است.

وی با بیان اینکه کشور ما یک کشور یکپارچه است، توضیح داد: نقاط اشتراک بین مردم ما بسیار بیشتر از نقاط افتراق است، امنیت همه ما به هم گره خورده است. مردم عزیز و عموم که اعتراض دارند و گاهی علیه ما حتی شاید شعارهایی بدهند اشکال ندارد اما صف شما از این آشوبگران جداست و باید به نقاط اشتراک تکیه کنیم. آشوبگر و دشمن فقط به دنبال منافع خودشان هستند، اگر اینها بر کشور مسلط شود به کسی رحم نمی‌کنند ایرانی باقی نمی‌گذارند و آن را از بین خواهند برد. اگر امروز جمهوری اسلامی آسیب ببیند کشور را تجزیه خواهند کرد البته در طول سال‌ها ثابت شده است که ما اجازه نمی‌دهیم کسی به آن تعرض کند.

شعبانی در پایان گفت: با توجه به مراسم شهادت معصومین در روزهای پایانی صفر دسته جات عزاداری با حمل قرآن انجام شود. بانوانی که چادری نیستند در این مراسم به احترام ائمه چادر بپوشند.

انتهای پیام
captcha