نواختن زنگ نماز و غبارروبی نمازخانه مدارس در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4088579
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

نواختن زنگ نماز و غبارروبی نمازخانه مدارس در گلستان برگزار شد

نواختن زنگ نماز و غبارروبی نمازخانه مدارس با حضور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان، مسئول بسیج فرهنگیان استان، و دیگر مسئولین روزگذشته، ۶ مهر در مدرسه حیات طیبه سردار سلیمانی گرگان برگزار شد.

نواختن زنگ نماز و اقامه نماز جماعت در مدارس

به گزارش ایکنا از گلستان، نواختن زنگ نماز و غبارروبی نمازخانه  مدارس  با حضور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان، مسئول بسیج فرهنگیان استان، مسئول بسیج دانش آموزی استان و کارشناس ستاد اقامه نماز استان و معاون فرهنگی و پرورشی روز گذشته، ۶ مهر در مدرسه حیات طیبه سردار سلیمانی گرگان برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش گلستان در این مراسم گفت: همان‌گونه که انسان نیاز دارد در دو یا سه وعده در شبانه‌روز غذا تناول کند، غذای روح انسان نیز نماز است.

وی با اشاره به تاکید نبی مکرم اسلام(ص) بر امر نماز و این‌که پیامبر اسلام(ص) از خواب و استراحت و وقتش کم می‌کرد و خودش را برای نماز خواندن به سختی و زحمت می‌انداخت، گفت: نماز در خانواده و در مدرسه بسیار مورد تأکید است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اهمیت نماز در مدرسه،  بیان کرد: نماز در مدرسه خیلی مهم است چون باعث تربیت صحیح می‌شود و علاوه‌بر این جایگاه تعلیم و تربیت را ارتقا می‌دهد و روابط معلم و دانش‌آموز را محترمانه می‌سازد.

لطفی تصریح کرد: امروز یکی ‌از دغدغه‌های آموزش و پرورش  در کنار تعلیم و تربیت اهمیت دادن به امر نماز است، لذا اگر نماز جدی گرفته شود در محیط مدرسه تأثیرگذار خواهد بود؛ این در حالی‌است که در منابع دینی ما نیز به نماز در مدرسه و خانواده تأکید شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: برنامه نماز جماعت در سراسر مدارس با حضور امام جماعت که شامل روحانیون طرح هجرت، امین، وظیفه و شاغل و همچنین امام جماعت هایی که با هماهنگی آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی به مدارس اعزام شدند در حال برگزاری است.

همچنین این مراسم به صورت سراسری در تمامی مدارس استان با حضور مسئولین و دانش آموزان  برگزار شد. 

انتهای پیام
captcha