میدان مناظره علمی برای نسل جوان باز شود
کد خبر: 4088801
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

میدان مناظره علمی برای نسل جوان باز شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: آموزش و پرورش باید فضایی را آماده کند تا در مورد مسائل حجاب گفت و گو شود، حرف موافق و مخالف شنیده شود، میدان مناظره علمی باز شود، امروز نسل جوان ما در فضای مجازی فقط حرف مخالف را می‌شنود.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی امام‌جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز هشتم مهر ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان اظهار کرد: طبق فرموده حضرت علی(ع) نماز بهترین عمل و عمود دین است، ستونی که خیمه ایمان و معرفت را نگه می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) به عنوان خاتم انبیا(ص) با آمدنشان باعث نجات و هدایت انسانها شد، افزود: بعد از پیامبر اکرم(ص ) هر کس آمد و ادعای رسالت کرد دروغگو است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمود اگر شش کار را انجام دهید به بهشت می‌روید، گفت: عبادت خدا، خواندن نماز‌های واجب، حج، ادای زکات، خمس، را داشته باشید به بهشت وارد می‌شوید. کسانی که توانایی پرداخت زکات دارند این فریضه را انجام دهند، اگر زکات در جامعه پرداخت شود فقیری در جامعه نمی‌ماند.

امام جمعه همدان افزود: بر اساس فرموده پیامبر(ص) قوام جامعه اسلامی و انسانی بر اساس برپایی قسط و عدل است، مسئله عدالت از مسائل مهم جامعه است، عدالت یکی از مسائل آرمانی است که برای انبیاء الهی نیز تاکید شده و دعوت خدا این‌است که عدالت در جامعه اسلامی رعایت شود.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر افزود: نیروهای امنیتی و انتظامی ما در این اتفاقات می‌توانستند از خودشان دفاع کنند و بسیاری از آنها آسیب دیدند و شهید شدند اما به خاطر مردم این کار را نکردند و این قابل تقدیر است. از عده‌ای از مردم که یا رهگذر بودند یا معترض بودند نه اغتشاشگر اما از خطای دیگران آسیب دیدند باید دلجویی کرد و اخلاق و انصاف را برای این افراد رعایت کرد.

خطیب جمعه همدان افزود: کسانی که اغتشاش کرده و سبب ایجاد آشوب شدند و چهل نفر از هموطنان را شهید کردند باید با آنها برخورد کرد اینها به اموال مردم و بیت‌المال آسیب زده و عدالت در مورد این افراد که با ارشاد و راهنمایی هدایت نمی‌شوند؛ برخورد قاطع است.

وی افزود: اینها فرصت طلب هستند و درد جامعه را نمی‌فهمند و از این فرصت‌ها برای ديده شدن بهره‌برداری می‌کنند لذا با آنها باید برخورد شود. چرا وقتی در جشنواره‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند از   تحریم‌ها حرفی نمی‌زنند حالا در اینجا طرفدار مردم شده‌اند، فرصت طلبان بی منطقی هستند که فضای مطالبه گری جامعه را به ابتذال می‌کشانند و فکرشان تابع خودشان هستند.

شعبانی با بیان اینکه امروز مسئله حجاب در فضای دبیرستان‌ها و فضای علمی باید بحث شود، یادآور شد: در این مباحثه‌ها باید بحث شود که حجاب به نفع جامعه است یا بی‌حجابی و اثرات بی حجابی چیست.

وی افزود: آموزش و پرورش باید این فضا را آماده کند و در این مورد گفت و گو شود، حرف موافق و مخالف شنیده شود، میدان مناظره علمی باز شود و امروز نسل جوان ما در فضای مجازی فقط حرف مخالف را می‌شنود.

نماینده ولی فقیه در استان تصريح کرد: امروز دشمن از بیرون در داخل آشوب و درگیری ایجاد کرده وکسانی که در کشور آشوب ایجاد می‌کنن، دشمن و رسانه‌های دشمن می‌داند  براندازی کنند و خودشان می‌دانند قدرت براندازی ندارد چرا آشوب ایجاد می‌کنند در واقع با این هزینه‌ها هدفشان این است که حرکت کشور را کنند کنند و مردم را به نظام بی اعتماد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: این ناامنی‌ها در واقع روی دیگر سکه تحریم است و وقتی کشوری را نا امن نشان دهند سرمایه گذاری و توریست در کشور کم می‌شود، آشوب‌ها برای تقویت تحریم‌هاست.

شعبانی گفت: اینها میلیاردها تومان به کشور ضرر می‌زنند، تبعات اجتماعی آن نیز شکاف اجتماعی، درگیری و التهاب بین مردم است. زندگی اجتماعی باید با انس و الفت همراه باشد و دشمن با آشوب می‌خواهد فضای آشوب و پرخاشگری ایجاد کند.

وی به مدیریت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز در دنیا فضای مجازی مدیریت می‌شود و مطالبه مردم هم مدیریت فضای مجازی است و مسولان هم باید طوزی مدیریت کنند که کسانی که در فضای مجازی کسب و کار دارند دچار مشکلات نشوند.

شعبانی خطاب به مسئولان گفت: باید به مطالبات مردم توجه کرد، امروز هنوز مشکل آب همدان حل نشده و این مسئله اساسی مردم است. مسئولان باید برنامه‌ریزی کنند تا مشکل اشتغال جوانان حل شود و باید از امکانات برای رفع مشکل کشور و مردم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه امروز وقت جهاد تبیین است، ابراز کرد: باید به فریاد نسلی رسید که در قربانگاه فضای مجازی غرق شده است، برای نسل جدید در استان به اردوگاه‌های با رویکرد آموزشی و علمی نیاز داریم. جوان امروز را اگر به دادش نرسیم دشمن جذب می‌کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فضای مساجد باید برای جذب جوانان فراهم شود، گفت: اگر جوانی به خاطر سخت گیری ما وارد  مسجد نشد همه ما در پیشگاه خدا مسئول هستیم. در بحث لایه روبی سد اکباتانطبق اعلام آبفای اگر کسی می‌تواند بهره برداری کند می‌شود به صورت رایگان از آنجا بهره برداری کند هم لایه روبی کند و ما انتظار داریم  که هر جه زودتر  مشکل آب حل شود.

 

 

انتهای پیام
captcha