جوان‌گرایی یکی از آموزه‌های سیاسی پیامبر اسلام بوده است
کد خبر: 4091797
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

جوان‌گرایی یکی از آموزه‌های سیاسی پیامبر اسلام بوده است

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه جوان‌گرایی یکی از آموزه‌های سیاسی پیامبر اسلام بوده است، گفت: امروز باید با اعتماد به جامعه جوان، مسئولان ما نقدپذیر باشند و پای مشکلات مردم بنشینند و مشکلات را حل کنند.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی امام‌جمعه همدانبه گزارش ایکنا همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین، حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز 22 مهرماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و با تبریک میلاد پیامبر خوبی‌ها حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع)  اظهار کرد: پیامبر منشأ خیر و برکت برای همه دنیا بودند.

وی با بیان اینکه یکی از شئون نبوت حکومت و سیاست است، افزود: طبق فرموده امام راحل سیاست شغل و حق انبیاست، اسلام سیاست است و اگر حکومت و سیاست الهی نباشد، آموزه‌های اجتماعی و فردی اسلام محقق نخواهد شد.

شعبانی با بیان اینکه هدف حکومت پیامبر اسلام رسیدن به قدرت نیست، بیان کرد: ایشان بعد از هجرت از مکه به مدینه حکومت تشکیل دادند تا در سایه آن آموزه‌های دین را در جامعه محقق کنند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اجرای عدالت را در سایه تحقق تشکیل حکومت می‌دانستید، گفت: برای رسیدن به عدالت و رفع مشکلات جامعه اسلامی از جمله امر به معروف، مبارزه با جهل و نادانی و مبارزه با طاغو  باید حکومت را تشکیل داد. عدالت یکی از اهداف بزرگ انبیا بوده و برای رسیدن به عدالت باید از آموزه‌های سیاسی پیامبر  پیروی کرد.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جوان‌گرایی یکی از آموزه‌های سیاسی  پیامبر اسلام بوده است، گفت: امروز باید با اعتماد به جامعه جوان، مسئولان ما نقدپذیر باشند و پای مشکلات مردم بنشینند و مشکلات را حل کنند. لازمه صحبت با مردم در کنار مردم بودن است. یکی از آموزه‌های سیاسی پیامبر نترسیدن از هیمنه دشمن بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما همواره بر محور وحدت بین جوامع اسلامی تاکید دارد، یادآور شد: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه و تضاد در جوامع اسلامی هستند. برادرکشی و تکفیری بودن مخالف با موازین اسلام و قرآن است، آیا وجود پیامبر بر پایه وحدت بوده یا اختلاف؟

حجت‌الاسلام شعبانی به دروغ پردازی دشمن در اتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت:این دروغ پردازی‌ها دیگر برای ملت ایران امری عادی است. مسئولان فرهنگی کشور محاسبه کنند در اتفاقات اخیر چقدر خسارت به کشور وارد شد؟ آیا بهتر نیست قبل از این اتفاقات برای مسایل فرهنگی و بصیرت افزایی جوانان هزینه شود؟ مثلا سند قرآنی در همدان تدوین شد اما بودجه‌ای ندارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید ظرفیت‌های فرهنگی در اختیار جوانان قرار گیرد و از همه سالن‌های ورزشی و فرهنگی استفاده شود تاکید کرد: این مسئله می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی مردمی سازی مسئله مسکن توسط مسئولان استانی برای رسیدن به موفقیت در این حوزه، رفع مشکلات معیشتی مردم توسط مسئولان و... را نیز خواستار شد.

 

انتهای پیام
captcha