168 دانش‌آموز با حمایت خیران وارد دانشگاه شدند
کد خبر: 4091930
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

168 دانش‌آموز با حمایت خیران وارد دانشگاه شدند

از میان 317 داوطلب کنکور در مؤسسه خیریه و عام‌المنفعه دارالاکرام مجموعاً 168 دانش‌آموز موفق به راهیابی به دانشگاه شدند که در این میان شعبه‌های مشهد، زاهدان و آمل 100 درصد قبولی داشته‌اند.

168 دانش‌آموز با حمایت خیران وارد دانشگاه شدندبه گزارش ایکنا؛ گرچه دنیا عوض شده و تغییرات بسیار بیش از گذشته است و شغل‌های جدید به سرعت ایجاد و شغل‌های زیادی نیز حذف می‌شوند و امروزه آموزش از طریق مراجع آنلاین در دسترس همگان است  و دیگر مثل گذشته، رفتن به دانشگاه هدف نیست و گرفتن مدرک بالاتر هم لزوما کار خوبی به حساب نمی‌آید، اما کماکان دانشگاه ابزاری در خدمت رساندن افراد به شغلی مناسب و درآمدی درخور است.

یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در جوامع، تحصیل و آموزش و پرورش است و جامعه‌ای می‌تواند به توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و آرامش روحی و روانی برسد که تعداد تحصیلکرده‌های آن رو به افزایش و سطح بی‌سوادی در آن به صفر رسیده باشد و همچنان دانشگاه‌ها نقش بسیاری در توسعه‌ فرهنگی، رشد جامعه، افزایش فهم و فراست و دانش و بینش و انتخاب سبک زندگی سالم‌تر ایفا می‌کنند.

در این میان مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد با توزیع امکانات و فرصت‌های برابر در تمام مناطق و در میان تمامی اقشار جامعه به مقابله با بحران‌های ناشی از فقر و نابرابری و نارسایی می‌پردازند و با خلق یک نظام عادلانه‌ آموزشی در تأمین علائق و خواسته‌های جامعه‌ هدف خود می‌کوشند، از اهمیت دانشگاه در زندگی مخاطبان خود و خلق فرصت‌های برابر اجتماعی غافل نیستند.

مؤسسه خیریه و عام‌المنفعه دارالاکرام حامی تحصیل و آموزش کودکان و نوجوانانی است که استعدادهایشان به علت نبود مراقبان اصلی در خطر از دست رفتن قرار گرفته‌اند. این مؤسسه که بیش از  20 سال است با کمک‌های حامیان و بانیان داخل و خارج ایران بسته‌های حمایتی پنج‌گانه را در حوزه‌های آموزش، معیشت، درمان، مشاوره و روانشناسی و فرهنگ و هنر و ورزش به دانش‌آموزان بورسیه شده خود ارائه می‌دهد در 25 شعبه و در بیش از 95 شهر ایران در کنار بیش از 7 هزار دانش‌آموز است و آنها را تا رسیدن به دانشگاه همراهی می‌کند.

در سال تحصیلی جاری نیز از میان 317 داوطلب کنکور در این مؤسسه مجموعاً 168 دانش‌آموز موفق به راهیابی به دانشگاه شدند که در این میان شعبه‌های مشهد، زاهدان و آمل 100 درصد قبولی داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha