نقش محوری روحانیت در هدایت جامعه اسلامی
کد خبر: 4092148
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

نقش محوری روحانیت در هدایت جامعه اسلامی

امام جمعه ابهر با بیان اینکه روحانیت تا به امروز نقش تاثیرگزار خود را در جامعه ایفا کرده است، گفت: روحانیت نقش محوری در هدایت جامعه دارد.

امام جمعه ابهر

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه ابهر، صبح امروز، ۲۴ مهرماه، در جلسه اخلاق مدرسه علمیه فاطمیه (س) این شهرستان با بیان اینکه فرصت‌ها بسیار زودگذر هستند و عمر انسان نیز با شتاب در حال حرکت است، اظهار کرد: افرادی که به گذر زمان آگاه هستند، نگرانند و فرصت را غنیمت شمرده و برای انجام‌های کارهای مفید باید این فرصت‌ها را غنیمت شمرده و با برنامه پیش رفت.

وی با بیان اینکه طلبه‌ها نیز باید در برهه حساس کنونی احساس وظیفه کرده و خود را مسلح به سلاح علم و عمل کنند، ادامه داد: همه طلاب باید آشنا به وظایف خود باشند و به دور از اضطراب و نگرانی با آرامش وظایف خود را انجام دهند.

مرادپور با یادآوری اینکه وظیفه طلاب هدایت جامعه است و تا زمانی که خود طلاب هدایت شده نباشند، نمی‌توانند جامعه را هدایت کنند، تصریح کرد: با توجه به این موضوع ضروری است که طلاب اعتقادات خود را محکم کنند تا هدایت‌گر خوبی باشند.

وی با توضیح این مطلب که در دنیای امروزی، جهاد اصلی طلاب خوب درس خواندن برای تاثیرگذاری بیشتر است که در این زمینه علاوه‌ بر دروس حوزوی، طلاب باید مطالعه جانبی نیز داشته باشند، افزود: مقام معظم رهبری این عالم برجسته مجهز و مسلط به زبان جهان است و مطالعه عمیق ایشان این سطح را جهانی کرده است.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه طلاب باید اهل نوشتن و تحقیق باشند تا بتوانند آموخته‌های خود را در اختیار آیندگان قرار دهند، متذکر شد: زکات علم آموختن است.

انتهای پیام
captcha