اجتماع دختران انجمن اسلامی همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 4092690
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
30 مهر؛

اجتماع دختران انجمن اسلامی همدان برگزار می‌شود

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه دانش‌آموزان در برهه‌های مختلف تأثیرگذار بوده‌اند، گفت: به‌مناسبت پاسداشت این واقعه، اجتماع دختران انجمن اسلامی، 30 مهر در این استان برگزار می‌شود.

مجتبی قمری معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدانمجتبی قمری، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی و حضوری شدن مدارس پس از شیوع کرونا برنامه‌‌های فرهنگی مختلفی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: زنگ نماز یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دانش‌آموزان است که دستورالعمل اجرای آن طی بخشنامه‌ای به مدارس ابلاغ شده است تا هنگام افق شرعی صوت اذان در مدارس پخش شود و در این زمان تدریسی صورت نگیرد تا دانش‌آموزان در نماز جماعت حضور گسترده داشته باشند.

قمری یادآور شد: این زنگ در مقطع ابتدایی با هدف آموزش نحوه وضو گرفتن و اقامه نماز برای دانش‌آموزان با همراهی مربی پرورشی مدرسه برگزار می‌شود. برگزاری نماز جماعت در مدارس با همکاری خود دانش‌آموزان انجام می‌شود، به این صورت که هر دانش‌آموز نقشی از جمله پخش اذان، بیان احکام، تکبیر، مرتب کردن صفوف برای برگزاری نماز جماعت را بر عهده می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور ائمه جمعه استان در مدارس بیان کرد: سه‌شنبه‌های هر هفته یکی از ائمه جمعه در مدارس برای اقامه نماز و ارتباط با دانش‌آموزان در بین آنها حضور پیدا می‌‎کنند. همچنین برای ایجاد پیوند با مسجد، مدارسی که در نزدیکی مساجد قرار دارند برای اقامه نماز به مسجد مراجعه می‌کنند.

قمری با بیان اینکه 150 مبلغ در قالب طرح «امین» با این مجموعه همکاری دارند، اظهار کرد: این مبلغان تبیین مسائل اعتقادی برای دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

وی گفت: جشنواره «فجر تا فجر» در قالب‌های فرهنگی و هنری شامل کلیپ، پادکست، نقاشی، خوشنویسی، عکس و سرود و در قالب ادبی شامل خاطره و دلنوشته، داستان و قصه‌گویی ویژه دانش‌آموزان با موضوع‌های مختلف در مورد نماز، جایگاه و کارکرد آن با همکاری ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان از فعالیت 18 دارالقرآن با مدیریت آموزش و پرورش در سطح استان خبر داد و افزود: هیئت‌های دانش‌آموزی در هر مدرسه طی سال‌ جاری در ایام مختلف سال فعالیت خواهند داشت، در مدارسی که این هیئت تاکنون راه‌اندازی نشده نیز تأسیس می‌شود.

قمری بیان کرد: طرح «معرفت» با هدف آشنایی دانش‌آموزان به وجود با برکت امام زمان(عج) در سه مرحله برای بیش از چهار هزار دانش‌آموز دختر و پسر در همدان برگزار می‌شود. طرح «هادی» نیز با حضور معلم‌‌هایی که در بین دانش‌آموزان محبوبیت بیشتر داشته و ارتباط ویژه‌‌ای با آنها دارند، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح «فضیلت 2» با حضور مبلغانی از قم در مدارس برگزار می‌شود؛ در این طرح از پیشکسوتان تربیتی مربیان قرآنی استان استفاده می‌شود. همچنین اردوهای تفریحی مدرسه با همکاری حوزه علمیه و استفاده از ظرفیت طلاب به‌منظور ایجاد ارتباط با دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

قمری با اشاره به واقعه 30 مهر افزود: این قیام نشئت گرفته از غیرت پسران و عفت دختران همدانی است، در این واقعه اقشار مختلف مردم به دانش‌آموزان پیوستند و شهدایی تقدیم انقلاب شد که در این واقعه نام خیابان شورین به‌دلیل گستردگی اعتراضات و حمله به مردم خیابان به نام خیابان شهدا تغییر نام پیدا کرد.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه دانش‌آموزان در برهه‌های مختلف تأثیرگذار بوده‌اند، گفت: به‌مناسبت پاسداشت این واقعه، اجتماع دختران انجمن اسلامی در روز 30 مهر در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha