لزوم تلاش دستگاه‌های متولی فرهنگ در مسیر افزایش بصیرت جوانان
کد خبر: 4092729
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

لزوم تلاش دستگاه‌های متولی فرهنگ در مسیر افزایش بصیرت جوانان

رئیس جهاددانشگاهی واحد سیستان‌و‌بلوچستان با بیان اینکه باید در جهت شناساندن اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی به فرزندان و همینطور نسل جوان تلاش کرد، گفت: همه دستگاه‌های متولی در بحث فرهنگ باید به منظور افزایش بصیرت و آگاهی بخشی جوانان و نوجوانان در زمینه مسائل فرهنگی بیش از پیش تلاش کنند.

عباس صفدریبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، جلسه شورای فرهنگی جهاددانشگاهی، با حضور عباس صفدری، رئیس جهاددانشگاهی واحد سیستان و بلوچستان، معاونین و کارشناسان این مجموعه امروز، ۲۶ مهرماه در محل سالن اجتماعات واحد برگزار شد.

رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: باید از فرصت‌هایی که پیش روی ماست به گونه‌ای استفاده کنیم که همه بتوانند در سطح جامعه و حتی دانشگاه‌ها به خوبی از آن بهره‌مند شوند.

صفدری ادامه داد: آنچه امروز در سطح جامعه، دانشگاه‌ها و فضای فرهنگی شاهد هستیم و در واقع به عنوان نیاز اساسی جوانان و نوجوانان محسوب می‌شود احساس نیاز این طیف سنی به آشنایی هر چه بیشتر با اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: باید از فضا و فرصت‌های بسیار باارزشی که در اختیار داریم نهایت استفاده را کنیم به گونه‌ای که فرزندان، نوجوانان و جوانان در سطح جامعه و خصوصاً دانشگاه‌ها بیش از پیش با معارف اسلامی و قرآنی آشنایی پیدا کنند که قطعاً تعمیق معرفت آنها در ابتدا، به آرامش روحی و روانی خود ایشان و پس از آن، به شادابی روحیه جامعه خواهد انجامید.

صفدری با اشاره به اغتشاشات و رفتارهای هیجانی برخی افراد سودجو در آسیب زدن به اموال عمومی، گفت: آسیب زدن به اموال عمومی، به بهانه اعتراض، کاری بسیار اشتباه و رفتاری ناصواب است و چه بسا خیلی از گرفتاری‌ها، اغتشاشات و کارهای هیجانی که شاهد آن هستیم به عدم توفیقاتی که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی صورت گرفته، برمی‌گردد.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی در بحث فرهنگ باید به منظور افزایش بصیرت و آگاهی بخشی جوانان و نوجوانان در زمینه مسائل فرهنگی بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان همچنین بازگشایی دانشگاه‌ها را، به عنوان فرصتی بسیار خوب به منظور انجام فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در سطح دانشگاه‌های استان سیستان‌ و بلوچستان دانست و تصریح کرد: باید با احساس مسئولیت، روحیه جهادی و با جدیت هرچه تمام‌تر انجام فعالیت‌های مذهبی را در دستورکار قرار بدهیم تا بتوانیم به رسالت جهادی خود عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha